Технології відкрили рахунок

10 вересня, 12:21

Актуально

Digital-технології отримали зелене світло на стадіонах

Facebook запускає спортивну соціальну мережу, "Шахтар" дає можливість уболівальникам з різних країн світу відсвяткувати чемпіонство разом з командою, а сотні технологічних стартапів змінять світовий спорт до невпізнання.

Спорт — це величезний бізнес. 30 секунд рекламного часу під час Superbowl (так називається фінальна гра в американському футболі) коштує $5 600 000. В загальному ринку спонсорства, який оцінюється в 100 мільярдів доларів, 70% припадає на контракти в спорті. Але попри значні цифри, класичний спорт зіткнувся з великою проблемою: старіюча аудиторія. Молодому поколінню (його називають поколінням Z) не цікаво дивитися, як 22 мужики штовхають один м'яч протягом 90 хвилин. А ось турнір по DOTA-2 інтерес викликає. Умовна стрільба з лука програє в видовищності серфінгу, а боротьба не може стати модною субкультурою, на відміну від скейтборду. Не дивуйтеся рішенням Міжнародного Олімпійського Комітету додавати в дисципліни Ігор нові, молодіжні види спорту — це боротьба за нову аудиторію і гроші рекламодавців. Інакше останнім не цікаво витрачати сотні мільйонів доларів на спонсорство.

Класичний спорт вкрай консервативний. Правила багатьох видів спорту не змінюються десятиліттями, а будь-які нововведення технічного плану впроваджуються роками. Через цю "повільності" покоління Z масово йде в кіберспорт або нішеві види спорту. Парадокс, але коронавірус насправді може врятувати класичний спорт. Через скасування ряду змагань, заборони відвідувань глядачами стадіонів клуби й ліги опинилися перед вибором: або стати банкрутами, або запропонувати вболівальникам і партнерам щось нове і цікаве. А у сформованих ситуаціях цим "новим" можуть бути лише технологічні рішення. Те, чого багато керівників клубів боялися як вогню, стає неминучим: digital-технології отримали зелене світло!

Одним з перших підметушився Facebook, який оголосив про нову соціальну мережу для уболівальників – Venue. Сервіс презентували під час гольф-турніру в США і перегони NASCAR. Всі "фішки" додатка поки не відомі, але точно є можливість коментувати трансляції, обговорювати подію з друзями й максимально залучити "другий екран" під час трансляцій. Ви зможете самі вибирати, чий голос вам приємний: професіонального коментатора, Васі з сусіднього під'їзду або ваш власний (раптом ви нова зірка спортивних ефірів?). Хтось може подумати, що це "повна маячня". Невже комусь таке може бути цікаво? Але дослідження показують, що може. Обмеження, викликані коронавірусом, сильно змінили спортивну галузь. Виявилося, що багатьом нудно і нецікаво дивитися спортивні трансляції поодинці перед екраном монітора. Людям важливо мати можливість ділитися емоціями, радіти перемогам або переживати через незабитий пенальті улюбленою командою разом з кимось.

Тренд поставив данський клуб "Орхус", який "пустив" глядачів на віртуальну трибуну. Тоді кілька тисяч глядачів завдяки екранам на стадіоні спостерігали за матчем через ZOOM. Ідею розвинув донецький "Шахтар". Разом з компанією Parimatch, яка забезпечила всю технічну частину, клуб встановив гігантські мультимедійні екрани на стадіоні НСК "Олімпійський", завдяки чому дав можливість відсвяткувати чемпіонство в Україні уболівальникам з усього світу.

"Завдяки допомозі компанії Parimatch були встановлені гігантські відео-екрани й понад 5000 осіб змогли відсвяткувати чемпіонство разом з улюбленою командою. Нічого подібного раніше в українському спорті не було", – відзначили в "Шахтарі".

Щоб утримати уболівальників у екранів боси NBA встановили з десяток додаткових камер і чутливих мікрофонів, які повинні допомогти глядачам відчути атмосферу майданчика на відстані. Правда, поки не зрозуміло, як "запикувати" деякі слівця, що регулярно відпускають зірки баскетболу. Раніше в трансляцію вони не потрапляли через шум трибун, а тепер...

Коронавірус сильно поміняв наше життя. Але будь-які турбулентності — це завжди нові можливості. Спорт як ніколи відкритий до нових технологічних ідей, що наочно показав онлайн-хакатон Universal Sports & Games Hackathon (#USGH), організований Parimatch спільно з інвестиційним фондом JKR в партнерстві з Amazon Web Services і стартап-акселератором Sector X.

"Ми безпосередньо зацікавлені в розвитку спорту в країні, щоб пандемія не завадила командам розвиватися. Чим більше глядачів збиратимуть трансляції та стадіони, тим більше людей в цілому будуть цікавитися спортом. Україна славиться сильними IT-фахівцями, а хакатон наочно показав, що у хлопців маса ідей для розвитку індустрії", - зазначив представник Parimatch Вадим Місюра.

До #USGH приєдналися понад 400+ фахівців з 9 країн, включаючи Україну, Німеччину, Іспанію, Білорусь і Польщу. Всього учасники подали 111 ідей щодо розвитку українського геймдева. Переможцем хакатона стала команда Dragon's. Розробники Микола Урсатий і Сергій Поверенов створили гру RunOut – раннер-платформер з логічними елементами. Приз за перше місце склав $1500.

Друге місце отримала команда Narwhal – вона розробила сервіс для мультфікації спортивних подій і виграла $1000. Третє місце віддали команді PixelGaming, яка створила мобільну гру в жанрі MOBA-клікер, отримавши $500.

Спортивна індустрія приймає digital обличчя. Кіберспорт міцно зайняв місце поруч з футболом і баскетболом. Комп'ютерні "стрілялки" збирають мільйони переглядів в Twitch. І якщо вам здається, що світ збожеволів, то радимо подивитися ось цей ефір, в якому кращі експерти галузі на пальцях пояснюють секрет популярності кіберспорту.

Неможливо передбачити, коли завершиться пандемія і глядачам дозволять повернутися на трибуни в повному обсязі, але вже зараз очевидно: технології сильно змінять спортивні змагання і телетрансляції в кращу сторону.

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...

Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти