У Харківському національному автомобільно – дорожньому університеті більше 60 років працює лабораторія швидкісних автомобілів , де студенти створюють унікальні машини . Тут спроектували і зібрали понад 30 гоночних авто , на яких встановили 42 швидкісних рекорди і брали участь в кільцевих гонках .
Ціле сімейство унікальних рекордно – гоночних автомобілів створили під керівництвом рекордсмена світу і СРСР з автогонок Володимира Нікітіна . Унікальні авто студенти створюють досі.
Вартість квитків : безкоштовно
Режим роботи : будні 8:30 – 16:30 запис за тел . 707-37-28
Адреса музею : вул . Ярослава Мудрого, 25
КАБРІОЛЕТ З ПЛАСТИКУ. УНІКАЛЬНИЙ ЕКЗЕМПЛЯР
"ОЛІВЕЦЬ". ПОТРАПИВ В КНИГУ РЕКОРДІВ ГІННЕССА
Мініатюрний гоночний автомобіль ХАДІ – 3 прозвали " олівцем " за характерну форму . Його спроектував дипломник Теодор Утьосов під керівництвом автогонщика – рекордсмена Володимира Нікітіна . Машина важить 180 кг , її висота – 51 см , довжина – 4 м , а ширина – всього 67 см . Розмір коліс – як у дитячого самоката . Під час заїзду гонщик фактично лежав на спині . За свої мініатюрні параметри автомобіль потрапив в Книгу рекордів Гіннесса , брав участь в заїздах на висохлому соляному озері Баскунчак (Росія).
РЕКОРДСМЕН. КРИЛО ТУ-104 І МОТОР ЛІТАКА
Під час створення швидкісного автомобіля " ХАДІ – 7 " група студентів на чолі з автогонщиком Володимиром Нікітіним звернулася за допомогою в конструкторське бюро ХАІ . Майбутні авіаінженери порадили обладнати машину вертолітним газотурбінним двигуном потужністю 400 кінських сил . Кузов зробили з частини крила літака Ту – 104 . При пробних заїздах автомобіль розвинув швидкість 320 км /год . Нікітін встановив на ньому чотири всесоюзних рекорди швидкості . Зараз автомобіль реставрують.
НАДЗВУКОВА ШВИДКІСТЬ. НЕ ВИПРОБУВАЛИ ЧЕРЕЗ ТРАСУ
Перший в СРСР швидкісний автомобіль з турбореактивним двигуном ХАДІ-9 створювали майже 10 років кілька поколінь студентів. Завершили його збірку в 1978-му. Зовні автомобіль нагадував гігантський наконечник від стріли або літак без крил. Творці використовували двигун реактивного винищувача МіГ-19 і планували, що автомобіль досягне надзвукової швидкості. Але через відсутність підходящої траси він так і не продемонстрував свого максимуму. ХАДІ-9 знімали у фільмі "Швидкість" з Дмитром Харатьяном. До нашого часу авто не збереглося, в лабораторії представлений його макет .
МРІЇ. РЕКОРДИ ШВИДКОСТІ НА КОРОТКИХ ДИСТАНЦІЯХ
У 1980-і в лабораторії почали створювати гоночні автомобілі нового покоління – дрегстери, на яких планували встановлювати рекорди швидкості на коротких дистанціях. Приміром, на "ХАДІ-28Е" (вгорі) застосували електродвигун від торпеди. Однак авто, побудовані з 1983-го по 1988-й, в заїздах не брали участь, оскільки в той час в Союзі не проводили змагань, на яких можна було б встановити рекорд. Ці машини стали постійними учасниками автомобільних виставок. Пізніше в лабораторії зайнялися створенням транспорту для кільцевих гонок. Так, на чемпіонаті України з кільцевих автомобільних гонок в 2006-му дебютував "ХАДІ-31". За справністю та технічним станом кожного авто в університеті стежать спеціально закріплені за ними студенти .
НА ЛІТРІ БЕНЗИНУ. ВІД ЛЬВОВА ДО СТОЛИЦІ
Читайте також:
- Цікава прогулянка по Харкову: вулиця героя "Небесної сотні" Євгенія Котляра
- Прогулянка по вулиці Кирилівській в Києві: древній храм, трагедія трамвайників і страшний наказ фашистів
- Прогулянка по площі Франка в Києві: будівля театру, фонтан, що виконує бажання і актор з таксою
- Прогулянка площею Льва Толстого у Києві: будівля з жіночими головами, особняки торговця мармуром і цегляного магната