Огляд Гран-прі Бразилії: перемога Феттеля, аварія Хемілтона, прощання Масси

12 листопада 2017, 21:34
Доля другого місця в загальному заліку вирішиться в останній гонці сезону

Хемілтон з трофеєм. фото AFP

Вже відомі і найкраща команда, і чемпіон світу – здавалося б, чим ще Формула-1 може здивувати фанатів всього за дві гонки до кінця сезону? А хоча б віце-чемпіоном. І не тільки ним.

Вільні заїзди. Багато з команд вже домоглися (або так і не досягли) своїх завдань, тому в п'ятницю деякі з колективів вирішили "обкатати" новачків. Так, в "Форс Індії" замість Переса за кермо сів чемпіон ГП3 Джордж Рассел, а Верляйн з "Заубера" поступився сидінням Шарлю Леклеру. На Леклера, крім настройки боліда, поклали ще й обкатку системи "Хало". Заміна була і у "Хааса": Джовінаццо підмінив Магнуссена.

Реклама

Пілоти "Мерседес" вирішили познущатися над трасою: спочатку Хемілтон встановив новий абсолютний рекорд – 1: 09.672, а потім Боттас прийняв виклик – 1: 09.329. Хемілтон відповів 1: 09.202. Таке Валттері крити було нічим. Залишалося повторити в кваліфікації.

Кваліфікація. На першому ж своєму швидкому колі машину розбив ... Хемілтон. Команда не знайшла що сказати пресі, так що Льюїс взяв провину на себе. В результаті Боттас довелося відбиватися від "Феррарі" і "Ред Булл" одному: благо, у "биків" були проблеми з КПП, та й сам фін був хлопець не промах – 3 поул в сезоні (і в кар'єрі, в общем-то) . Відразу за ним стартували пілоти "Скудерії", в спину їм дихали Ферстаппен, Перес і несподіваний Алонсо. Масса стартував 9-м. Хемілтон замінив силову установку і стартував з піт-лейн.

Реклама

Гонка. Боттас поступився стартом Феттелю, дозволивши німцеві набирати розрив між собою і рештою пелетону. У той же час Магнуссен зачепив Вандорна, від чого той полетів у Ріккардо. Поки пелетон відгальмовував пейс-кар, примудрилися зіткнутися Грожан і Окон.

Роман став винуватцем першого сходу Естебана за всі 27 гонок в його кар'єрі. За що і отримав десять секунд штрафу. На рестарт Феттель зберіг лідерство, тим часом Хемілтон починав "розкривати" пелетон з хвоста. Жарко було на 29-му колі: Феттель пішов на перший піт-стоп. Себ повернувся на трасу за метри перед Боттас, але залишився попереду. На 42-му колі Хартлі зійшов з технічних причин – чи то мотори "Рено" заговорили французькі цигани, то чи Ківі просто катастрофічно невдачливий. У будь-якому випадку, сход для "Торо Россо". Хемілтону вдалося дістатися до 4-ї позиції, обійшовши Ферстаппена, однак Райкконен цієї неділі був йому не по зубах. Гонку виграв Себастьян Феттель – 47-а перемога в кар'єрі, 5-а за сезон. Слідом за ним "припаркувався" Боттас. Третім прийшов Кімі "Айсмен" Райкконен.

Реклама


Коментуючи результати, фін повністю виправдав своє прізвисько: "Льюїс підібрався зовсім близько, а я їхав близько до машин Феттеля і Боттас. Я занадто хвилювався, що він мене обжене, бо мені добре давався розгін на останньому повороті. Так було нормально".

Цього разу не було сліз від Масси – Феліпе лише щиро подякував уболівальникам португальською. А трохи раніше Масса заявив, що не повернеться жити в Бразилію через проблеми з безпекою.

Боротьба за віце-чемпіонство між Феттелем та Боттасом, як і інші гоночні баталії, продовжиться в Абу-Дабі через два тижні.

Пограбування. Не все так сонячно в Сан-Паулу: в п'ятницю ввечері невідомі в масках напали на механіків "Мерседес". Мікроавтобус інженерів залишав автодром після вільних практик, коли стався напад. У колоні з хлопцями з Бреклі рухалися також механіки "Вільямс" і адміністрація ФІА.

Льюїс Хемілтон в своєму твіттер-акаунті підтвердив, що постраждали саме його механіки: "Вчора ввечері мої хлопці виявилися під дулом пістолета, коли покидали трасу. Звучали постріли, до голови одного з них приставили зброю. Чути про це вкрай неприємно. Будь ласка, помоліться за моїх хлопців, вони справжні професіонали і сьогодні знову тут, незважаючи на потрясіння. Тут це відбувається щороку, Ф-1 та команди повинні зробити щось, ніяких виправдань! ". Пізніше в "Мерседес" опублікували прес-реліз, в якому підтвердили факт нападу. Медіа-служба команди поспішила повідомити, що ніхто не постраждав, хоча деяким з механіків довелося розлучитися з особистими речами. Спробі пограбування піддалися також співробітники ФІА, однак нападники не змогли потрапити в автобус з куленепробивним склом і відступили. Днем пізніше злочинці спробували пограбувати команду інженерів "Заубер", проте бус механіків протаранив машину нападників і зумів відірватися. В останні дні гоночного вікенду поліція Сан-Паулу патрулювала околиці автодрому в підвищеній бойовій готовності.

Масса. Останнім часом Феліпе Масса вельми активізувався. Ще б пак: наближається до кінця його останній сезон в кар'єрі (знову). І судячи з усього, на цей раз бразилець не готовий так просто віддавати кермо іншому: Феліпе то нив, то мало не шантажував – всіляко намагався переконати босів "Вільямс" в своїй незамінності. І все таки ветеран здався: Масса заявив, що цей Гран-прі Бразилії стане для нього останнім домашнім етапом. Хоча навіть в пелетон багато хто ставить під сумнів висловлювання бразильця. Так, Кімі Райкконен, наприклад, прокоментував це так: "Так, Масса йде. Подивимося, чи побачимо ми його на старті першої гонки наступного сезону". Проте, якщо Масса і залишиться, то точно не в "Вільямс". А все тому, що вони вже шукають таланти.

Квят. Незважаючи на те, що "Ред Булл" і Данило Квят розлучилися досить грубо, доля російського пілота у Формулі-1 досі не вирішена. У зв'язку з ситуацією з Массою, Даня цілком може стати пілотом "Вільямс" – джерела стверджують, що якщо хлопці з Гроува не дійдуть згоди з поляком, то Квят буде їхнім пріоритетом номер один. Пол ді Реста вибув з боротьби за білий кокпіт. Крім того, Квят може принести в команду спонсорську підтримку – не надто велику, але краще, ніж нічого. У "Ред Булл", в свою чергу, заявили, що не стануть втручатися в переговори Квята з будь-якою з команд. Представники концерну стверджують, що їх і росіянина більше не пов'язує жоден контракт, хоча сам Квят стверджував, що угода має силу до 2019. Зрозуміло одне – майбутнє Дані туманне, але в ньому проблискує світло.

Гран-прі Бразилії. Сан-Паулу.

1. Феттель (Феррарі (- 1: 31: 26.260
2. Боттас (Мерседес) – +2.762
3. Райкконен (Феррарі) – +4.600
4. Хемілтон (Мерседес) – +5.468
5. Ферстаппен (Ред Булл) – +32.940
6. Ріккардо (Ред Булл) – +48.691
7. Масса (Вільямс) – +1.08.882
8. Алонсо (Макларен) – +1.09.363
9. Перес Форс (Індія) – +1.09.500
10. Хюлкенберг (Рено) – +1 коло
11. Сайнс (Рено) – +1
12. Гаслі (Торо Россо) – +1
13. Еріксон (Заубер) – +1
14. Верляйн (Заубер) – +1
15. Грожан (Хаас) – +2
16. Стролла (Вільямс) – +2

Краще коло

Макс Ферстаппен (Ред Булл, 63) 1: 11.044

Не фінішували: Окон (Форс Індія, 1), Магнуссен (Хаас, 5), Вандорн (Макларен, 1), Хартлі
(Торо Россо, 41)

Особистий залік

1. Хемілтон (Мерседес) – 345
2. Феттель (Феррарі) – 302
3. Боттас (Мерседес) – 280
4. Ріккардо (Ред Булл) – 200
5. Райкконен (Феррарі) – 193
6. Ферстаппен (Ред Булл) – 158
7. Перес (Форс Індія) – 94
8. Окон (Форс Індія) – 83
9. Сайнс (Торо Россо) – 54
10. Маса (Вільямс) – 42
11. Стролла (Вільямс) – 40
12. Хюлкенберг (Рено) – 35
13. Грожан (Хаас) – 28
14. Магнуссен (Хаас) – 19
15. Алонсо (Макларен) – 15
16. Вандорн (Макларен) – 13
17. Палмер (Рено) – 8
18. Верляйн (Заубер) – 5
19. Квят (Торо Россо) – 5

Кубок Конструкторів

1. Мерседес – 625
2. Феррарі – 495
3. Ред Булл – 358
4. Форс Індія – 177
5. Вільямс – 82
6. Торо Россо – 53
7. Рено – 49
8. Хаас Рейсінг – 47
9. Макларен – 28
10. Заубер – 5