Огляд Гран-прі Бахрейну: ноги, сходи, дві перемоги Феттеля

8 квітня 2018, 21:28

<p>Фото AFP</p>

Реклама

Для багатьох фанатів Австралія вбила інтригу: Хемілтон і його "паті мод" впевнено взяли поул. Перемога вислизнула з британських пальців завдяки щасливій (для "Феррарі") випадковості – це визнав навіть сам Феттель. Свою лепту вніс і програмний збій в "софт" "Мерседес". Словом, в Бахрейні хлопці з Бреклі були зобов'язані "тиснути" суперників. А було не так.

П'ятничні вільні заїзди були за Райкконеном і Ріккардо. Фінський ветеран, на подив, був стабільно швидший за Феттеля. У суботу, правда, Кімі все таки поступився напарнику – поул-позиція пішла до лідера "Скудерії". Чинний чемпіон мало того що не боровся за поул – він програв "квали" Боттас. А щоб Льюїсу не показалося мало, ФІА добила його штрафом за заміну КПП. Дев'ята позиція – і різниця у вісім місць між Хемом і його головним суперником. Вдала субота для Феттеля. Менш вдалим день склався для Макса Ферстаппена – в першій сесії він не зміг утримати болід і пустив його в бар'єр. За словами самого пілота, в момент інциденту силова без його участі різко збільшила оберти.

Гонка почалася досить активно. Вже на прогріванні Стролла скаржився на проблему з подачею води. На старті Феттель зберіг лідерство, а ось Райкконен поступився Боттас. Хемілтон ледь не прорвався на 4-у позицію, однак вирішив пригальмувати – занадто попереду було гаряче: Хюлкенберг в'їхав в Магнуссен, а Переса розвернуло. На другому колі Ферстаппен атакував Хема – з контактом. Виглядало так, ніби-то Макс видавив голена за межі траси, проте сам голландець думає інакше: "Я залишив йому місце. Він мене вдарив". Контакт призвів до проколу на боліді "Ред Булл". Так почалася катастрофа для "биків". Майже одночасно з дуеллю Хемілтон-Ферстаппен сходить Ріккардо – відмова силової. Макс зумів дошкандибати до піт-лейн, замінив колесо і ... зійшов через півкола.

Реклама

Сироткін пішов на свій перший піт-стоп в Ф-1 – історична подія. Незадовго до цього в бокси зайшов Боттас. Несподівано для всіх Валттері отримав "медіум". Швидше за все, таким чином "Мерседес" вивчали здатності цього складу гуми. Популярна версія, що "медіум" цього року майже нічим не відрізняється від "софта" за швидкістю – зате набагато більш довговічний. А ще факт "експерименту" на Боттас дає поживу для теорії про командну тактику "Срібних стріл" – адже болід Валттері використовували для того, щоб зрозуміти: що буде краще для Хемілтона?

Драматичний піт-стоп очікував "Феррарі". Кімі не встигли замінити колесо і випустили, в результаті чого болід фіна зачепив стегно механіка. Різкий удар по гальмах – димлять гальма, а вся команда обступила лежачого на землі колегу. "Незабаром потерпілий був доставлений в госпіталь", – повідомила прес-служба "Феррарі". Трагічне і безглузде сходження для Райкконена. У Мельбурні помилка на піт-стопі "Хаас" допомогла "Скудерії" ... Карма – досить збочена річ.

Під кінець гонки у Хемілтона була проблема з радіо: інженери чули лише завивання вітру. Льюїс кілька разів перепитував, чи правильно все він робить, після чого в переговори вклинився головний стратег "Мерседес" Джеймс Воулз. Але навіть це не допомогло чемпу наздогнати Феттеля – останньою надією був Боттас. Його "медіум" був свіжеший "софта" Феттеля, якого інцидент на піт-лейн геть позбавив можливості замінити покришки. Критичний момент – остання зона ДРС, в якій Боттас ... навіть не встигає включити антикрило! Феттель виривається вперед більш ніж на секунду. Фінішна пряма – і друга поспіль перемога для "Феррарі".

Реклама

"Ці шини були мертві вже 10 кіл! Вони були мертвими! Мама мія, як ми це зробили ?! Спасибі, хлопці !!!", – просто кричав по радіо Себ. Боттас приходить другим, Хемілтон третій. Четвертим стає П'єр Гаслі – неймовірний результат для моторів "Хонда". І тут же неймовірний підступ для Фернандо Алонсо – Містер Гас цитує слова ветерана в Австралії: "Тепер ми можемо боротися!". Боротьба продовжиться через тиждень. На черзі Китай.