Почався 67-й чемпіонат Формули-1: карта сезону

21 березня 2016, 10:37
Росберг переміг у стартовій гонці сезону, випадково заблокувавши партнера, а нову кваліфікацію вирішено скасувати

Перший переможець. Ніко Росберг (ліворуч) виграв, відсунувши Хемілтона (праворуч). Фото AFP

Перший етап Формули-1 в Мельбурні "Альберт-парку" почався зі загального божевілля – від нового формату кваліфікації. За старими правилами машини вибували з боротьби після тимчасових сегментів, а їх було три по 20 хвилин. Тепер же – після кожної сесії, а це всього лише 90 секунд. Нововведення повинно було надати видовищності і непередбачуваності. Не склалось. Отримали сумбур і звичні два "Мерса" на першій лінії стартової решітки. Якщо в 1-м сегменті квалі все рвали кігті, то в 3-м після перших спроб на трасі залишився тільки "Мерседес". "Ми використовували всі наявні комплекти шин ще в 1-м сегменті", – сказав Фернандо Алонсо з "Макларен". Загалом, економія покришок і різниця в рівні болідів стали головною причиною провалу цієї затії. Навіть бос Формули-1 Берні Екклстоун визнав: "Цілковитий маячня ...". На наступному Гран-прі кваліфікація пройде за старими правилами, але ідею обіцяли доопрацювати.

Хемілтон став третім гонщиком в історії, 50 раз займав поул-позишн. Більше півсотні – у Сенни (65) і Шумахера (68). Але в гонці чемпіон поступився своєму напарникові Росберга. Правда, в цій парі не обходиться без скандальчика. У першому повороті Ніко заблокував Льюїса... "Я навіть не зрозумів, що сталося, – можливо, лукавив німець. – Якщо взяв занадто широко, то приношу вибачення, не хотів йому заважати". Британець огризатися не став, а видав звичне, мовляв, я задоволений другим місцем, а дубль "Мерседеса" – це відмінно.

Реклама

Здивувала бадьорим стартом американська команда-новачок "Хаас" – у Грожана відразу 6-е місце: "А відчував себе, як на вершині подіуму!". Налякав Алонсо, який вщент розбив машину. А "Феррарі" позначила велику боротьбу попереду. Хоча Феттель традиційно став третім. "Ми пристойно скоротили відставання від "Мерседес", – не був скромним Себ. І справді, він не безнадійно відставав, як майже весь минулий сезон, а не давав розслабитися "Мерс" всю гонку. При цьому зазначив, що траса "Альберт-парк" підходить "Феррарі" найменше. Через два тижні подивимося, як їм підходить Бахрейн.

Найбільша кількість етапів, в Королівських гонках дебютує Баку, за кермо сіли п'ять чемпіонів

Реклама

АЛОНСО: "ПОСПІШАВ ПОКАЗАТИСЯ МАМІ"

На першому етапі Формули-1 п'ять гонщиків зійшли, росіянин Квят на "Ред Булл" і зовсім не стартував через проблеми з болідом. А Фернандо Алонсо розбив свій "Макларен" вщент. На швидкості 310 км/год Фернандо намагався атакувати, а Естебан Гутьєррес з "Хааса", як здалося, рано загальмував. Переднє колесо Алонсо налетіло на заднє колесо машини Естебана, після чого "Макларен" злетів у повітря, вилетів на гравій і перетворився в металобрухт. "Хаас" теж опинився за межами траси, але не сильно розбитий. Обидва пілоти не постраждали. "Я летів, бачив небо, землю, потім знову небо, – сказав Алонсо. – Зробив справжню подорож. Постарався скоріше вибратися з кокпіта, щоб моя мама, яка дивилася гонку по ТБ, побачила, що зі мною все окей. Відчуваю невеликий біль в колінах, але все добре".

Мексиканець же заявив, що гальмував, як зазвичай. Дійсно, стюарди перевірили: Гутьєррес пригальмовував тут однаково на кожному колі. Алонсо, мабуть, просто не зреагував на сигнал на його "Хаасі". "Вдячний FIA за роботу з підвищення безпеки машин, – говорив іспанець. – Завдяки цьому я зараз живий і розмовляю з вами".

Реклама

Обмеження на радіопереговори надали Формулі наліт шпигунських ігор. Команди шукають в словах суперників таємний підтекст і вигадують свої шифри з спілкуванні з пілотами. З цього сезону командам заборонено повідомляти пілотові, що його суперники вирушили на піт-стоп, інформувати про оптимальну тактику. Гонщик повинен сам працювати з шинами, не отримуючи інформації про їх температурі або зносі, орієнтуючись, ймовірно, на інтуїцію. "Гонщик знатиме, що ситуація чомусь змінилася, але не розумітиме чому, – каже Джеймса Вауелза, стратег "Мерседес". – Він може говорити по радіо все що завгодно, але нам не можна йому відповідати".

З цього приводу істерику влаштував пілот "Торо Россо" Макс Ферстаппен. "По радіо виникло непорозуміння між мною і командою", – пояснює. Після відмінного старту і боротьби з чемпіоном світу юний голландець здав через затримки на піт-стопі і опинився позаду партнера Карлоса Сайнса. Макс обурювався, що він давно попереджав про проблему з шинами, а іспанця покликали на піт-стоп першим.

Гостем австралійського етапу став Арнольд Шварцнеггер. У минулому році "Термінатор" з задоволенням нагороджував Хемілтона, а в цей раз просто гуляв по паддоку.