Як на вихідних відбувся Гран-прі Росії в Формулі-1

4 травня 2017, 12:10
Згадуємо яскраві моменти четвертого етапу чемпіонату "Великих призів"

Валттері Боттас виграв етап. Фото AFP

На минулих вихідних пройшов четвертий етап чемпіонату в Формулі-1 – Гран-прі Росії в Сочі. У цей час в Україні були затяжні святкові дні – згадаємо, як пройшов етап.

Реклама

Старт етапу в Росії "балувався" з погодою. На початку тижня над Сочі лив дощ – довелося навіть закривати місцевий аеропорт. Ближче до вікенду небо над Чорним морем розгладилося – +20° C з легким бризом стали приємною зміною після пекельно жаркого Бахрейна.

В чудову погоду впору творити чудеса – що й зробили в суботу пілоти "Феррарі": вперше з 2008 року обидва пілоти в легендарних червоних комбезах зайняли перший ряд стартової решітки! Найпотужніше коло Феттеля принесло йому впевнений поул, тоді як Райкконен кваліфікувався в 0.059 секунди від напарника. Маркіоне явно варто забрати слова про Фінне назад. Другий ряд був за "Мерседес". Сказати, що Хемілтон був розчарований – не сказати нічого:

Це один з тих вікендів, коли все йде не так. Але я ніколи і не чекав, що кожен вікенд проходитиме ідеально".

Ще б пак – екс-чемпіон вже вдруге поспіль поступається "квалі" напарнику. Ряд "Ред Булл" на цей раз розірвав Маса, "пригальмувавши" Ферстаппена на 7-му місці.

Реклама

Яскраві моменти кваліфікації Гран-прі Росії:

Гонка обіцяла закріплення успіху для хлопців в червоному: більше перемоги Феттеля (2.4) букмекери вірили тільки в Хема (1.9). Боттас увійшов до трійки лідерів за ставками, але зі значним відривом (8.0). Але потім... Потім скромний виходець з "Вільямс" показав своє власне диво. На старті Валттері обійшов обидві "Феррарі" і до самого кінця нав'язував дуель Феттелю. Себ обганяв його, відставав від нього, збирав найкраще коло... І все одно не зміг наздогнати нового літаючого фіна, який прилетів прямо на вершину подіуму. Феттель, потрібно сказати, не особливо засмучений "сріблом" – будь-який відрив від Хемілтона йому тільки на руку. Райкконен задовольнявся третім місцем. Льюїс (4-те місце) вперше з Гран-прі Європи минулого року фінішував поза ТОП-3. Тепер різниця між Феттелем та британцем – 13 очок. До речі, Ленс Стролла вперше доїхав до фінішу. Досягнення сумнівне, тим не менш.

Реклама

Яскраві моменти гонки Гран-прі Росії:

Команда, яка продовжує радувати, – це "Форс Індія", чиї пілоти фінішували 6-м і 7-м. Перес і Вікон продовжують набирати, чим міцно ставлять команду на 4-те місце. І хоча в "Вільямс" заявляють, що їм під силу перемогти в боротьбі за ТОП-4, про рожевий більше ніхто не жартує.

Герой битви за Сочі – безумовно Боттас. Валттері, чия перемога в Росії стала першою в кар'єрі, втер носа відразу трьом чемпіонам світу. Фінн удостоївся найвищих оцінок від низки провідних автоспортивних видань, а глядачі нагородили його титулом "Пілот гонки". "Будь ласка, не кажіть" – все, що він вимовив по тім-радіо в фіналі гонки. І мовчки зробив свою справу. Залізобетонні нерви, про які говорив Вольфф, дали про себе знати. Хтось скаже: "Новий Росберг". Ми скажемо: "Браво, Валттері".

Антигерой цієї неділі носить ім'я Джоліон Палмер, одіозний пілот "Рено". У другому повороті першого кола він і Роман Грожан не змогли роз'їхатися, в результаті чого обидва боліди отримали серйозні пошкодження. Як водиться, після інциденту обидва пілоти звинуватили один одного. Відеоряд, доступний на офіційному сайті, показує, що більше можливостей уникнути контакту все ж було у Палмера.

Історія етапу досить коротка – перший Гран-прі Росії відбувся всього три роки тому. Від того не менш цікава історія подіуму в Сочі. 2014-го на "бронзу" наїздив Боттас. 2015-го "срібло" оформив Феттель. З 2016-го третім приїхав Райкконен. 2017-го шампанським обливалися всі троє.

Штраф, який отримала "Рено" за перевищення швидкості Палмером на піт-лейн (68.8 замість покладених 60 км/год) становив 900 євро. Саме стільки в середньому коштує квиток на матчі "Барселона" – "Реал" у перекупників.

Фраза Макса Ферстаппена відкриває світло на стан в пелотоні. Юний голландець на старті заявив:

П'яте місце буде рівносильне перемозі".

Ден Ріккардо, навпаки, з оптимізмом дивиться в майбутнє:

Незабаром ми отримаємо щось швидке як куля".

Судити поки що складно, але "Ред Булл" і "Торо Россо" анонсували глибокі модифікації шасі в Іспанії.

Крім того, сенсаційну заяву зробила бос "Заубер" Моніж Кальтерборн. Місіс Кальтерборн підтвердила, що з 2018 року її команда працюватиме... з двигунами "Хонда": "Звісно, ми бачимо, що зараз ці мотори недостатньо конкурентоспроможні, але в Формулі-1 все швидко змінюється. Всі в паддоку знають, що в "Хонда" вміють будувати мотори. У нас немає сумнівів, що в майбутньому вони будуть дуже конкурентоспроможними". Цікаво, чи так була оптимістична Моніж, коли Алонсо навіть не зміг виїхати на старт?

12-14 травня боротьба продовжиться в Барселоні.