Хемілтон з синцями, Боттас – з рекордом: підсумок перших днів тестів в Барселоні

2 березня 2017, 10:05
Нові шини стали ще швидше, а в програмі Формули-1 може з'явитися позазалікова гонка

<p>Фото AFP</p>

Реклама

У Барселоні стартували передсезонні тести Ф-1. 10 команд тепер показують не тільки дизайн, але і можливості "начинки" своїх болідів. Всі добряче попрацювали під час зимової перерви і 2017-го чекають на зростання швидкостей і падіння вічних рекордів. І недарма. Падіння почалися вже з тестів, де поки що найшвидші кола у володаря Кубка Конструкторів "Мерседеса" і його нового пілота Валттері Боттаса, який замінив чинного чемпіона Ніко Росберга. Вчора фін спочатку проїхав коло за 1.19,838, побивши рекорд треку "Каталунья", встановлений 2009-го в кваліфікації Рубенсом Баррікеллою – 1.19,954. А потім оновив його – 1.19,705.

Але ж ще не сказав останнього слова другий пілот німецької стайні, триразовий чемпіон світу Льюїс Хемілтон. "Фізично машину складніше пілотувати, ніж в минулому. Вона набагато швидше в поворотах, і ви відчуваєте перевантаження – шиї доводиться набагато важче. У мене з'явилися синці і шишки, яких раніше не було. Шини настільки жорсткі, що майже не зношуються. Ймовірно, що багато гонки ми проїжджатимемо з одним піт-стопом ", – говорить британець.

А голова "Хаас" Гюнтер Штайнер вважає, що "Мерседес" не виглядає командою з іншої ліги, і "Феррарі" з Райкконеном і Феттелем за кермом побуцалися з "німцями": "Скудерія досить швидка. Не думаю, що вона буде далеко позаду "Мерседес" цього року".

Реклама

А постачальник гуми Ф-1 Pirelli розраховує, що до кінця других тестів цифри будуть вражаючіші. "Ми повинні бути на рівні 1 хвилини 18 секунд за коло – в останній день ви перевірите, правий я чи ні", – заявив менеджер Pirelli Маріо Ізола. За його словами, тести підтверджують, що у шин 2017 року низький рівень деградації і кращі температурні властивості, що дозволить пілотам сильніше атакувати. Вище став і рівень притискної сили – на 25-30%, ніжу 2016-го. Мовляв, пілоти, можуть гальмувати пізніше і їхати в поворотах швидше.

На прискорення болідів відреагували організатори Гран-прі Австралії, яке 24-26 березня відкриє 68-й сезон. Вони вважають, що в середньо- і високошвидкісних поворотах авто стануть швидше на 20-50 км/год, точки гальмування змістяться вперед на 20-30 м, а час кола зменшиться на 3-4 с. Через це стіни з покришок в 1-м і 6-м поворотах збільшили з трьох рядів до шести, 14-й, крім розширення бар'єру, забезпечили вставками з поліетиленових труб. Доданий і подвійний бордюр і бар'єри за $ 100 000 в 12-му повороті.

БОС. Росс Браун, призначений новими власниками Ф-1 Liberty Media спортдиректор, озвучив бажані зміни в форматі гонок: "Я мрію раз на рік проводити позазалікову гонку. З нею можна було б експериментувати – на кожну придумувати різні формати. Це дозволить пробувати і розвивати кожен з них. Але почавши зміну формату, треба бути на 100% впевненим в тому, що ми робимо. Чого ми точно не хочемо, так це втратити "класичних" фанів. Потрібен баланс". Також Браун прагне загострити інтригу в Ф-1 і зробити так, щоб у команд була фінансова можливість виступати в чемпіонаті: "У аутсайдерів набагато більший інтерес до гонщиків, здатних заплатити за свої виступи. І якщо ми підтримаємо слабких, покращиться спорт в цілому: ми побачимо більше юних талантів, на кшталт Ферстаппена.

Реклама

ЧЕМП . 31-річний діючий чемпіон Ніко Росберг, в грудні ошелешений завершенням кар'єри, зараз збирає нагороди: "Прорив року", "Гонщик року"... Шлях до титулу і прощання з Ф-1 Росберга відобразили в фотоальбомі, а кошти від його продажу пішли на благодійність – до міжнародного фонду, який бореться за чистоту питної води. Зараз Ніко присвячує себе родині і доньці Алай (півтора року) і проектам, присвяченим енергозберігаючим технологіям. "Я глянув на графік на березень, і він порожній! Я можу робити, що хочу", – ділився Ніко "планами". Але з "Мерседесом" не розлучився, ставши послом. Німець побував на тестах в Барселоні: "Я в передчутті! Від болідів йде така позитивна енергетика! Вони виглядають войовничо, а пілоти і повинні бути воїнами".