Гран-прі Росії у Формулі-1: покер Росберга і триповерховий мат Феттеля

1 травня 2016, 20:24
Ніко Росберг виграв четверту гонку поспіль у сезоні Формули-1, Данило Квят "посварився" з Феттелем

У Сочі завершився Гран-прі Росії. Фото AFP

Будучи одним з "наймолодших" етапів Формули-1, Гран-прі Росії проводиться втретє і вперше не в жовтні, а наприкінці квітня – відтепер це четвертий етап чемпіонату. І хоча три роки – це ніщо в порівнянні з майже сімдесятилітньою історією "королеви автоспорту", "Сочі автодром" встиг зарекомендувати себе, як траса з характером: тут для адекватної поведінки болід повинен мати високу притискну силу, а самі пілоти постійно порівнюють місцевий асфальт з крижаним покриттям. Побоювання механіків погіршувала погода: на початку тижня Росія зустріла команди вітром і дощем. Ближче до практики в Сочі вийшло сонце і стало помітно тепліше: яскравим прикладом тому були кілька ненавмисних "пампушок" під час вільних заїздів – деколи покриття траси грілося до 40 градусів. Що цікаво, з траси зривалися як новачки, так і ветерани. "Будемо сподіватися, що після того, як на трасі з'явиться прошарок відпрацьованої гуми, управляти болідом стане простіше", – прокоментував початковий стан асфальту діючий чемпіон світу Льюїс Хемілтон.

Реклама

Під час практик "Ред Бул" продемонстрував своє бачення нового захисту голови: на болід Даніеля Ріккардо був встановлений захисний візор, що більше змахує на повноцінне лобове скло. З цією конструкцією (назва якої – "Аероскрин") Даніель проїхав всього одне коло, після чого конструкція була демонтована.

Практика "Феррарі" складалася чудово, поки Феттель не зупинився посеред траси – "померла" електроніка.

Реклама

"Мерседес" при кваліфікації в черговий раз показав суміш домінування і нестабільності: Росберг без проблем взяв поул, а ось Хемілтон при виїзді на третій сегмент зіткнувся з тією ж проблемою, що і в Китаї – несправність системи рекуперації енергії. Щоб уникнути покарання, команді довелося орендувати чартер для термінової доставки деталей у Росію: в результаті Хем стартував зі старим двигуном, але з оновленою турбіною. Ніко "проапгрейдили" точно так само. У результаті німець стартував 1-м, а його напарник – 10-м.

Загальна увага була прикута до Данила Квята – пілота "Ред Бул", який може вважати Сочі своїм домашнім етапом. І Даня, який отримав з легкої руки Феттеля кличку "Торпеда", пошумів на славу.

Реклама

Точно як Хемілтон у Китаї, Себастьян Феттель був покараний п'ятьма місцями за заміну коробки передач. Для чотириразового чемпіона гонки взагалі видалася провальною: на першому ж колі його болід двічі протаранив Квят: перший раз все обходиться незначними ушкодженнями, а другий Себа заносить і він зачіпає Ріккардо: Даніель втрачає носовий обтічник, а червоний болід летить у стіну. Як підсумок – схід "Феррарі". Найперший і найяскравіший коментар дав сам Феттель по радіо своїй команді: все, що можна було витягти з потоку нецензурної лексики – те, що він дуже засмучений тим, що хтось двічі вдарив його в хвіст. Згодом, заспокоївшись, німець дав коментар того, що сталося: "Думаю, ви бачили більше, ніж я. Але я теж тільки що подивився запис – по-моєму, все гранично ясно. Я отримав сильний удар. Спочатку вдалося уникнути розвороту, але потім я отримав ще один сильний удар, цього разу машину розвернуло і я не зміг уникнути зіткнення з бар'єром". Незабаром Себастьян вже розмовляв з Крістіаном Хорнером на піт-вол.

Пізніше боси "Ред Бул" і "Феррарі" дали свої коментарі. Хорнер приніс свої вибачення: "На жаль, наша гонка була повністю зіпсована в першому повороті. Данило припустився помилки на гальмуванні. Ви самі все бачили: він зачепив машину Даніеля і зламав йому переднє антикрило. Машини отримали серйозні пошкодження, і в результаті ми не заробили жодного очка. Крім того, Данило повністю зруйнував гонку Себастьяну". Аррівабене ж був менш багатослівний і назвав інцидент "Неприйнятним".

Данило Квят не заперечує своєї провини: "Я не очікував, що всі загальмують так різко і так рано. Був контакт з машиною Себастьяна, але більш серйозна проблема сталася на 3-му повороті – я не знаю, чому він став гальмувати на повороті, який проходиться на повному газу. Звичайно, я приношу свої вибачення, але я не передбачав, що так вийде". Швидше за все, напруга між Феттелем і Квятом отримала новий виток.

На тій же ділянці Гутьєррес зачепив Харьянто і Хюлькенберга, внаслідок чого обидва зійшли. Хуліганив під час гонки і Сайнс-молодший: десять секунд Stop'; Go за виштовхування з траси Джоліона Палмера. Такі ж штрафи отримали Даня і Естебан. Через шматки сміття на трасі прокол отримав Перес – йому довелося терміново їхати на піт-лейн. На 13-му колі проколов покришку і Наср.

Для молодого дарування Ферстапенна гонка складалася добре, поки на 34-му колі у нього просто не відмовив двигун, і це сходження.

Скориставшись плутаниною, Хемілтон помалу почав скорочувати відставання від напарника, проходячи суперників одного за іншим. У підсумку Льюїсу вдалося вирватися на друге місце, випередивши Райкконена, але коли його розрив з Ніко став менше восьми секунд, команда повідомила, що у чемпа проблеми з тиском води і потрібно контролювати температуру двигуна. Втім, коли відрив Ніко знову став трохи більше 12-ти секунд, проблема усунулася.

За коло до кінця гонки Росберг встановлює кращий час кола – 1:39,094.

У підсумку "Мерседес", в кращих традиціях минулого сезону, робить дубль, а Ніко ще й бере "Великий шолом": поул, лідерство в гонці від початку і до кінця, кращий час кола і перемога. Незважаючи на це, Хем роздратований: "Я не сумнівався, що виграю гонку – у мене була відмінна швидкість. Однак знову почалися проблеми з двигуном, тому довелося скинути темп. Виникло витікання рідини, тому мені довелося за цим стежити". Третім фінішував Райкконен – і це 700-й подіум в історії "Скудерії". Вперше в сезоні "Макларен" двома болідами заробляє очки – Алонсо фінішував 6-м, Баттон –10-м. Роман Грожан третій раз за сезон фінішує в очковій зоні – 8-е місце для "Хаас Рейсінг". Валттері Боттас і Феліпе Маса приносять чергові очки для "Вільямс". Серхіо Перес вперше в сезоні фінішував у десятці – дев'ятий результат. "Ред Бул", єдиний суперник "Феррарі" в боротьбі за друге місце, перший раз за сезон залишається без єдиного очка.

Автор матеріалу: Іван Коренєв