Футбольний експерт: Масовий глядач не зацікавлений в матчах чемпіонату України

19 березня 2017, 09:49
Роман Бебех – про падіння інтересу до Прем'єр-ліги і необхідність отримати план розвитку футболу

Матчі ЧУ збирають низькі рейтинги на ТБ

Журналіст програми "Профутбол" Роман Бебех у своїй колонці розповів про причини падіння глядацького інтересу до футболу і способи повернути його в сучасних умовах:

"Коли з чемпіонату поїхали зірки, то пропали і великі протистояння. Сьогодні так можна називати тільки зустрічі трьох колективів між собою – "Динамо", "Шахтаря" і "Зорі". А втрата непередбачуваності означає втрату інтересу до чемпіонату. Сьогодні український футбол знаходиться в стані переходу з залежності від інвестора до ринкової моделі. Клубам потрібно навчитися заробляти собі на життя, а не просто чекати додаткових фінансових вливань.

У такий кризовий період телебачення, клуби, Прем'єр-ліга (яка проводить елітні змагання) та Федерація футболу України (відповідальна за розвиток усього футболу в країні) повинні сісти за один стіл і написати стратегію розвитку футболу на найближчі роки. У ній повинна бути відображена програма за рахунок яких чинників можна підвищити інтерес до чемпіонату, як допомогти клубам вижити в нинішніх умовах, поліпшити інфраструктуру, залучити спонсорів.

Сьогодні клуби скаржаться, що в Європі телеканали набагато більше платять грошей за права на телетрансляції, а отже в результаті мають більш розкручених футболістів. Однак, вони не зважають на те, що сучасні реалії і телерейтинги демонструють незацікавленість масового глядача в матчах нинішньої Прем'єр-ліги. Телеканалам набагато простіше в сотий раз поставити фільм "Термінатор", який набере в рейтинг не нижче середньостатистичного матчу української Прем'єр-ліги.

В кінці 2016 року в Україні приїжджали представники польської Екстракласи, щоб поділитися досвідом розвитку свого чемпіонату. Так ось вони формували інтерес до власного чемпіонату в загальних ринкових умовах: відбулися об'єднання всіх клубів в лігу, трансляція кожного матчу, залучення спонсорів, створення власного продакшена незалежного від телеканалів. На все це у польських колег пішло чотири роки і тільки після такої проведеної роботи клуби стали отримувати солідні винагороди від ліги. І знаєте, чому у наших сусідів вийшло? Тому що у них був план розвитку футболу, якого у нас поки немає.

Можливо прозвучить досить просто, але в дійсності для того щоб досягти певної мети – необхідно мати план, за рахунок чого потрібно це реалізувати. І дивує, чому клуби досі мовчать і не питають у ліги і федерації, в якому напрямку ми йдемо "- зазначив Бебех.