"Шумахер" з України: хто такий Іван Пеклін, який у 18 років виграв Формулу-4

Досьє на нову зірку українського спорту – Іван змусив батька кинути палити і мріє стати чемпіоном Ф-1

Україна святкує одну зі своїх найгучніших перемог в автоспорті. Напередодні у Франції 18-річний киянин Іван Пеклін вперше виграв гонку Формули-4.

Хто такий цей хлопець, що крок за кроком просувається до королівської Формули-1? Про себе Іван раніше розповідав "Сьогодні" у великому інтерв'ю. Читайте ТОП-15 висловлювань спортсмена.

Реклама

ЯК ЗАХОПИВСЯ АВТОСПОРТОМ

"Я з дитинства захоплювався автомобілями. Всі іграшки – машини, по телевізору передачі про машини, з трьох-чотирьох років просив тата покерувати. Він купував мені журнали "Автобазар". Я міг їх годинами гортати, знав кожну марку і кожну модель. Зростав разом з машинами, можна сказати. А в шість років тато розповів, що є така професія – гонщик: люди їздять на автомобілях і цим заробляють гроші. Я захопився цією ідеєю і потягнув тата на картинг. Коли ми прийшли на картинг, мені було сім. Проїхав не надто швидко. Але шалено сподобалося, виліз з-за керма з круглими очима. Тато сказав: "Ти проїхав добре, але міг би краще. Давай ти виправиш тут і тут"

Іван Пеклін
Іван Пеклін / Фото: Instagram

ПЕРШІ ЗМАГАННЯ

"Батько і сам хотів займатися картингом, але за радянських часів карти робили самі. А ідеї про те, як зібрати карт, закінчувалися на "можна вкрасти з трамвая сидіння" (сміється). Татові близька автомобільна тематика. Він побачив, що мені подобається, і підтримав прагнення сина. Ми почали їздити на картинг. Дитяча траса в Броварах працювала тільки в суботу, з 10 до 12. Я жив від суботи до суботи. Рахував дні і їздив, їздив, їздив. На треку збиралися одні і ті ж люди. Я їздив значно швидше за інших дітей. Працівники траси і деякі батьки почали говорити татові: "Може, на змагання підете?"

У 8 РОКІВ ПРОТИ 12-РІЧНИХ

"Так влітку 2010-го я прийшов до школи картингу "Жага Швидкості" на Іподромі – до Андрія Хорольського, гонщика-ралліста. Там вже були хлопці – найшвидші на своїх трасах. Нас почали готувати як пілотів. Розповіли особливості роботи з педаллю і кермом . Там ми отримували базу. Наприкінці навчання проходили змагання, на яких я посів друге місце. Це був дуже хороший результат, оскільки суперники були старші: 10-12 років проти моїх восьми. Тренер потім підійшов до тата і сказав, що в прокатному картингу далі сидіти немає сенсу. Так я потрапив в підлітковий спортивно-технічний клуб "Святошин". Це була повноцінна команда, і саме там я вперше сів за кермо професійного карта. Він розвивав швидкість близько 90 км/год, що для дев'ятирічної дитини спочатку було дуже швидко"

СЛЬОЗИ ПЕКЛІНА

"У 2011-му я потрапив до національного класу "Піонер". Мотори там були від бензопил "Мотор Січ", 5 к. с. на вагу 100 кг – їхав карт досить жваво. Вигравати з самого початку, як в прокатному картингу, мені не вдавалося. Дуже засмучувався після поразок. Бувало, плакав. Я, тато і тренер постійно працювали над тим, що ми зробили не так. По ходу сезону я їхав дедалі швидше, і до кінця року ми виграли Кубок України з картингу з колосальним відривом, причому суперники були знову старші на 2-3 роки

ВРЯТУВАВ БАТЬКА ВІД ШКІДЛИВОЇ ЗВИЧКИ

"Ця перемога мені дуже запам'яталася суперечкою з батьком. Тато курив, що мені страшенно не подобалося. Ми посперечалися, що якщо я виграю етап чемпіонату країни або Кубок, він кине курити. Довелося кидати. Зараз він мені вдячний"

РЕАКЦІЯ МАМИ

"Мама хвилюється сильно, не дивиться. Коли починали їздити, швидкості були невисокі, вона ще дивилася. Коли швидкість стал вище 100-120 км/год, мама вирішила: "Годі, я не буду це дивитися". Але дуже мене підтримує. Бувало, з татом попрацювали по трасі, а з мамою – над психологічними моментами. Вона у мене психолог, ми багато розмовляємо. Взагалі, батьки мене дуже підтримують. бувало, у важкі моменти ми не їхали на відпочинок, щоб я поїхав на картинг. Ще у мене є молодша сестра. Вона професійний фотограф, але теж любить гонки"

ПОШУК СТИЛЮ ТА ПРОБЛЕМИ З ВАГОЮ

"Перед 2015 роком ми почали більше займатися. Провели безліч тестів, щоб знайти той стиль пілотування, з яким я б міг їхати швидко і перемагати. Багато тренувалися і в підсумку викатали в мені дуже специфічний для України стиль. Я їхав по-іншому, але швидко. Дуже багато приділяли уваги плавності. Намагалися мінімізувати кількість рухів, прибрати заносі. Робили так, щоб я їхав максимально чисто і красиво. Це принесло плоди: у 2015 році я вперше став чемпіоном України. Знайшов свій темп, ритм. У 2016 році з'явилася нова проблема. Стиль пілотування залишився колишнім – змінилася вага. У різних вікових категоріях свій ліміт. У юніорів це 145 кг. Приблизно 70 кіло важив карт і стільки ж пілот в екіпіруванні. А я чималенький, почав тоді активно рости. У нас була надлишкова вага 5 кг. Ми максимально полегшили машину, екіпіровку. Був захист шиї "Ханс", важила кілограм. Ми замінили його на поролон. Усе, що можна, зняли, але все одно ці 5 кг залишилися. Рік у цілому не склався. Перша гонка – аварія. Потім не працював карбюратор"

Реклама

ПЕРЕКИД НА МАШИНІ

"Потім у мене був перекид... Так, на карті. Мене трошки підрізали, дали в заднє колесо. Я плавно піднявся, перелетів і приземлився на колеса. Зі мною, тьху-тьху, все було гаразд, але гонку виграти вже не зміг – сильно відстав"

БУРЯ В ЖИВОТІ

"У 2016 році мені виповнилося 15, можна було переходити в дорослий клас. Через потужності KZ-2 трошки побоюються, тому мої однолітки побудували плани на безкоробкові класи. З них усіх я перший перейшов на коробку. Спочатку був просто жах. У животі буря, не встигаєш перемикати передачі... Але кілька тренувань зробили свою справу. Пристрілявся і почав змагатися з діючими чемпіонами"

ПОЇЗДКА НА ЕТАП ФОРМУЛИ-1 В БАКУ

"Моя мета – це Формула-1, а мрія дитинства – стати чемпіоном світу. Постійно дивлюся етапи, слухаю подкасти українського коментатора Максима Подзігуна. А поїздка в Баку розпочалася з важкого перельоту. У готелі опинилися о 4:30 ранку. Відпочити часу було мало, тому що ми вирішили: якщо приїхали на гонки, то будемо з ранку до вечора на трасі. Там встановлено вісім симуляторів. Найшвидший з восьми їде на окремому симуляторі ще одне коло. Я був швидший за решту, але з окремим симулятором не склалося – сонце дуже світило в екран. Потім почалися самі гонки. Коли завелася Формула-2 і поїхала, стояв оглушливий рев. Вогонь з труб, неймовірна швидкість – чарівне видовище. А потім поїхала Формула-1. Відчуття, що вона їде вдвічі голосніше і вдвічі швидше (сміється.) Боліди повз тебе пролітають кулею: вжух – і все. Поруч з нашими місцями вони досягали пікової швидкості – 350 км/год. Іноді було важко колір машини розпізнати, не кажучи вже про номер. Після гонки фанати вибігли на трасу, ми з сестрою до них приєдналися. Підійшли до подіуму, відчули атмосферу. Сподобалося шалено. Хто не їздив на Формулу-1 і хоче – думаю, що не пошкодує. Це досвід, який потрібно пережити бодай раз у житті"

ЯК ПЕРЕЙШОВ З КАРТИНГУ У ФОРМУЛУ-4

"У 2017-му я виграв національний KZ-2 як наймолодший чемпіон. І наступного року ми зосередилися на закордонних перегонах. Я проїхав чемпіонат світу, вперше від України, чемпіонат Європи, чемпіонат Німеччини і кілька гонок і кубків в Італії. Справа в тому, що більшість хлопців стають чемпіонами в безкоробкових класах і за рік-два йдуть у Формули. А ось в KZ-2 збираються хлопці по 25 років, які там ганяють років 20. У них величезний накат по рідним трасах і інший стиль пілотування. Змагатися з ними неможливо. Та й нема сенсу. Ось ви знаєте, хто такий Давіде Форе? Найтитулованіший картингіст світу. П'ятиразовий чемпіон світу. Він стільки всього досяг, а ми зовсім про нього нічого не знаємо. Зарплату йому велику також не платять. Витратити стільки часу, грошей і сил, щоб бути добре відомим у вузьких колах? Безглуздо. Щоб потрапити до Формули-1, потрібно пройти попередні Формули. Формула-4 – це початковий етап. Якщо Формули-1, -2 і -3 – це міжнародні змагання, то Ф-4 є в США, Британії, Італії, Німеччині, Франції... Французьку Формулу ми вибрали тому, що вона проходить у вигляді академії. Всі боліди однакові, всі механіки і інженери надаються Федерацією автоспорту, команд немає. Всі знають налаштування один одного. Там чітко можна побачити, як їде пілот, а не машина"

РІЗНИЦЯ МІЖ КАРТОМ І БОЛІДОМ

"Різне все, починаючи з посадки. У карті ти сидиш, а в боліді ти більше лежиш, причому п'ята точка розташована нижче рівня ніг. У боліді, на відміну від карта, є підвіска. На поворотах здавалося, що сидиш у желе. Крім того , тут зовсім інша робота з гальмами і кермом: потрібно враховувати навантаження на кожне колесо. Ну і швидкості вищі: Формула-4 розганяється до 200 км/год"

ЯК ДІЙТИ ДО ФОРМУЛИ-1

"Існує ліцензія. Її гонщик купує в Федерації автоспорту. На ліцензію нараховуються очки за перемоги в різних змаганнях. Якщо пілот заробляє достатню кількість цих очок, його ліцензія перетворюється на суперліцензію. Саме вона дає право на участь у Формулі-1. Єдина умова: очки нараховуються тільки за перемоги в змаганнях, організованих ФІА – Міжнародною федерацією автоспорту. Наприклад, перемога в Формулі-2 дає 40 очок – для отримання суперліцензії саме необхідно 40 очок. Після перемоги у Формулі-2 ти більше не маєш права там виступати: потрібно йти в Формулу-1 або кудись ще. Крім ліцензійних очок, ще потрібно мати накат у Формулі-1. Буває, що на якихось етапах в якійсь із тренувальних сесій за команду виступає не бойовий пілот. Так вони отримують можливість в майбутньому виступати у Формулі-1"

Іван Пеклін
Іван Пеклін / Фото: Instagram

ПРО ІНТЕРЕС УКРАЇНИ ДО ФОРМУЛУ-1

"Аудиторія Ф-1 у нас не така велика, як у футболу або боксу, але це легко виправити. Взяти бодай Польщу. Коли Роберт Кубіца ганяв у Формулі-1, її дивилася вся Польща. Як тільки він потрапив в аварію, все пішло на спад: і інтерес, і розвиток самого спорту в країні. Коли в Формулі з'явиться своя людина, за яку можна вболівати, інтерес країни дуже сильно зросте. Автоспорт – дуже видовищний. Але все впирається в гроші. Дуже багато пілотів Формули-1 або Формули-2 росли в багатих сім'ях. Стролл, наприклад, якому батько взагалі команду купив. У Формулі-2 зараз їздить Хуан Мануель Корреа, я їздив з ним в картингу в одній команді. Просто у нього тато – президент Еквадору. Коли є бюджет – можна їхати, загалом. Наприклад, на сезон у Формулі-4 потрібно мати 200 000 євро"

Читайте також: Гамільтон виграв гонку Формули-1 з моторошними аваріями: відео

НАВІТЬ 100 ГРИВЕНЬ НАДИХАЮТЬ

"У Формулі-4 невелика аудиторія. Але в Формулі-3 вона більша. У Формулі-2 ще більша. А в Формулі-1, щоб приклеїти наліпочку на болід, потрібно заплатити 10 мільйонів євро. Аудиторія обчислюється сотнями мільйонів. На жаль, багато компаній або ігнорують, або кажуть: "Давайте у вас щось піде – ми підключимося". Але ми не опускаємо руки – безліч людей висловлюють слова підтримки і допомагають фінансово. Буває, що у людини не дуже багато грошей, але вона жертвує 100 гривень зі словами: "Я вірю в тебе, ти можеш". Такі люди дуже надихають і мотивують. Потрібен поштовх, щоб показати європейським командам, що я можу їхати швидко і перемагати – тоді, впевнений, все підтягнеться", – говорить Іван Пеклін

Дивіться рейтинг чемпіонів у Формулі-1

Реклама

Рейтинг чемпіонів Формули-1 за кількістю титулів

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини Показати ще
Світовий спорт - за Україну!
Більше новин
Наука та технології
Більше новин
Українці за кордоном
Більше новин
Спортивні історії
Хочу ще
Лайфхаки на всі випадки життя
Більше новин
Захищають Україну
Хто вступив в тероборону
Більше новин
Історія однієї фотографії
Більше крутих фотографій
Чемпіонат-2022. Залік гонщиків
# Країна Iм'я Бали
1
Макс Ферстаппен

Макс Ферстаппен

Red Bull
454
2
Шарль Леклер

Шарль Леклер

Ferrari
308
3
Серхіо Перес

Серхіо Перес

Red Bull
305
4
Джордж Расселл

Джордж Расселл

Mercedes
275
5
Карлос Сайнс

Карлос Сайнс

Ferrari
246
6
Льюїс Гамільтон

Льюїс Гамільтон

Mercedes
240
7
Ландо Норріс

Ландо Норріс

McLaren
122
8
Естебан Окон

Естебан Окон

Alpine
92
9
Фернандо Алонсо

Фернандо Алонсо

Alpine
81
10
Вальттері Боттас

Вальттері Боттас

Alfa Romeo
49
11
Данієль Ріккардо

Данієль Ріккардо

McLaren
37
12
Себастьян Феттель

Себастьян Феттель

Aston Martin Mercedes
37
13
Кевін Магнуссен

Кевін Магнуссен

Haas
25
14
П'єр Гаслі

П'єр Гаслі

AlphaTauri
23
15
Ленс Стролл

Ленс Стролл

Aston Martin
18
16
Мік Шумахер

Мік Шумахер

Haas
12
17
Юкі Цунода

Юкі Цунода

AlphaTauri
12
18
Чжоу Гуаньюй

Чжоу Гуаньюй

Alfa Romeo
6
19
Александр Албон

Александр Албон

Williams
4
20
Ніколас Латіфі

Ніколас Латіфі

Williams
2
21
Nyck De Vries

Nyck De Vries

Williams
2
22
Ніко Гюлькенберг

Ніко Гюлькенберг

Aston Martin
0
Чемпіонат-2022. Залік команд
# Команда Бали
1
Red Bull Red Bull
759
2
Ferrari Ferrari
554
3
Mercedes Mercedes
515
4
Alpine Alpine
173
5
McLaren McLaren
159
6
Alfa Romeo Alfa Romeo
55
7
Aston Martin Aston Martin
55
8
Haas Haas
37
9
AlphaTauri AlphaTauri
35
10
Williams Williams
8
Етапи Формули-1
Дата Гран-прi Переможець
20 бер
Бахрейн Бахрейн
Шарль Леклер
27 бер
Саудівська Аравія Саудівська Аравія
Макс Ферстаппен
10 кві
Австралія Австралія
Шарль Леклер
24 кві
Італія Італія
Макс Ферстаппен
8 тра
США США
Макс Ферстаппен
22 тра
Іспанія Іспанія
Макс Ферстаппен
29 тра
Монако Монако
Серхіо Перес
12 чер
Азербайджан Азербайджан
Макс Ферстаппен
19 чер
Канада Канада
Макс Ферстаппен
3 лип
Велика Британія Велика Британія
Карлос Сайнс
10 лип
Австрія Австрія
Шарль Леклер
24 лип
Франція Франція
Макс Ферстаппен
31 лип
Угорщина Угорщина
Макс Ферстаппен
28 сер
Бельгія Бельгія
Макс Ферстаппен
4 вер
Нідерланди Нідерланди
Макс Ферстаппен
11 вер
Італія Італія
Макс Ферстаппен
2 жов
Сінгапур Сінгапур
Серхіо Перес
9 жов
Японія Японія
Макс Ферстаппен
23 жов
США США
Макс Ферстаппен
30 жов
Мексика Мексика
Макс Ферстаппен
13 лис
Бразилія Бразилія
Джордж Расселл
20 лис
Абу-Дабі Абу-Дабі
Макс Ферстаппен
20 бер
Bahrain Bahrain
-
27 бер
Saudi Arabia
-
10 кві
Australia Australia
-
24 кві
Italy Italy
-
8 тра
United States
-
22 тра
Spain Spain
-
29 тра
Monaco Monaco
-
12 чер
Azerbaijan Azerbaijan
-
19 чер
Canada Canada
-
3 лип
Great Britain
-
10 лип
Austria Austria
-
24 лип
France France
-
31 лип
Hungary Hungary
-
28 сер
Belgium Belgium
-
4 вер
Netherlands Netherlands
-
11 вер
Italy Italy
-
2 жов
Singapore Singapore
-
9 жов
Japan Japan
-
23 жов
United States
-
30 жов
Mexico Mexico
-
13 лис
Brazil Brazil
-
20 лис
Abu Dhabi
-
2 бер
Bahrain Bahrain
-
9 бер
Saudi Arabia
-
20 бер
Bahrain Bahrain
-
24 бер
Australia Australia
-
27 бер
Saudi Arabia
-
7 кві
Japan Japan
-
10 кві
Australia Australia
-
21 кві
China China
-
24 кві
Emilia-Romagna
-
24 кві
Italy Italy
-
5 тра
United States
-
8 тра
Miami
-
8 тра
United States
-
19 тра
Italy Italy
-
22 тра
Spain Spain
-
26 тра
Monaco Monaco
-
29 тра
Monaco Monaco
-
9 чер
Canada Canada
-
12 чер
Azerbaijan Azerbaijan
-
19 чер
Canada Canada
-
23 чер
Spain Spain
-
30 чер
Austria Austria
-
3 лип
Great Britain
-
7 лип
Great Britain
-
10 лип
Austria Austria
-
21 лип
Hungary Hungary
-
24 лип
France France
-
28 лип
Belgium Belgium
-
31 лип
Hungary Hungary
-
25 сер
Netherlands Netherlands
-
28 сер
Belgium Belgium
-
1 вер
Italy Italy
-
4 вер
Netherlands Netherlands
-
11 вер
Italy Italy
-
15 вер
Azerbaijan Azerbaijan
-
22 вер
Singapore Singapore
-
2 жов
Singapore Singapore
-
9 жов
Japan Japan
-
20 жов
United States
-
23 жов
United States
-
27 жов
Mexico Mexico
-
30 жов
Mexico Mexico
-
3 лис
Brazil Brazil
-
13 лис
Brazil Brazil
-
20 лис
Abu Dhabi
-
23 лис
United States
-
1 гру
Qatar Qatar
-
8 гру
Abu Dhabi
-
Рейтинг ФІФА
Найкращі збірні світу:
1
Бразилія Бразилія
1837
2
Бельгія Бельгія
1821
3
Аргентина Аргентина
1770
4
Франція Франція
1764
5
Англія Англія
1737
6
Іспанія Іспанія
1716
7
Італія Італія
1713
8
Нідерланди Нідерланди
1679
9
Португалія Португалія
1675
10
Данія Данія
1665
Яке місце в України
Чемпіонський бій Усика
Олександр Усик
Олександр Усик
20 серп.
23:00
Ентоні Джошуа
Ентоні Джошуа

37

Вік

34

191

Зріст

198

198

Розмах рук

208

100.3

Вага

108.6

19

Перемоги

24

68.4%

% нокаутів

91.7%

Найкращі боксери світу
ТОП-10 незалежно від ваги
1
Сауль Альварес Сауль Альварес Сауль Альварес
57 - 1 - 2
2
Геннадій Головкін Геннадій Головкін Геннадій Головкін
41 - 1 - 1
3
Тайсон Ф'юрі Тайсон Ф'юрі Тайсон Ф'юрі
31 - 0 - 1
4
Теренс Кроуфорд Теренс Кроуфорд Теренс Кроуфорд
38 - 0 - 0
5
Олександр Усик Олександр Усик Олександр Усик
19 - 0 - 0
6
Еррол Спенс Еррол Спенс Еррол Спенс
27 - 0 - 0
7
Ентоні Джошуа Ентоні Джошуа Ентоні Джошуа
24 - 2 - 0
8
Майріс Брієдіс Майріс Брієдіс Майріс Брієдіс
28 - 1 - 0
9
Каллум Сміт Каллум Сміт Каллум Сміт
28 - 1 - 0
10
Йорденіс Угас Йорденіс Угас Йорденіс Угас
27 - 4 - 0
Опитування
Бій року
Джидда, Саудівська Аравія

20 серпня

Останні новини
Рейтинг популярності
Наші спортсмени в Instagram
1
Василь Ломаченко Василь Ломаченко
2157К
2
Олександр Усик Олександр Усик
1698К
3
Олександр Зінченко Олександр Зінченко
1660К
4
Андрій Шевченко Андрій Шевченко
1150К
5
Володимир Кличко Володимир Кличко
1021К
6
Еліна Світоліна Еліна Світоліна
871К
7
Андрій Лунін Андрій Лунін
658К
8
Віталій Кличко Віталій Кличко
515К
9
Дар'я Білодід Дар'я Білодід
496К
10
Юлія Герасимова Юлія Герасимова
449К
У кого найбільший прогрес
Переможці Ліги чемпіонів
ТОП-5 кращих команд
1
Реал Реал
14
2
Мілан Мілан
7
3
Баварія Баварія
6
4
Ліверпуль Ліверпуль
6
5
Барселона Барселона
5
Премьер Лига Чемпіонат України
#
Команда
І
Г
О
1
18
49:10
47
2
18
47:9
45
3
18
35:17
40
4
18
37:19
36
5
18
30:18
33
7
18
22:27
25
8
18
14:23
24
9
18
15:20
23
11
17
16:21
18
12
18
14:30
17
14
17
13:28
13
15
18
12:30
10
16
18
21:44
8
Показати бiльше
ПОКЕР НА СТОРОНІ ДОБРА
PokerMatch new

Патрік
Леонард

Англія
Долари для України
Прем'єр Ліга
Чемпіонат Англії
1
Манчестер Сіті Манчестер Сіті
93
2
Ліверпуль Ліверпуль
92
3
Челсі Челсі
74
Ла Ліга
Чемпіонат Іспанії
1
Реал Реал
86
2
Барселона Барселона
73
3
Атлетіко Атлетіко
71
Бундесліга
Чемпіонат Німеччини
1
Баварія Баварія
77
2
Боруссія Д Боруссія Д
69
3
Баєр Баєр
64
Серія А
Чемпіонат Італії
1
Мілан Мілан
86
2
Інтер Інтер
84
3
Наполі Наполі
79
Ліга 1
Чемпіонат Франції
1
ПСЖ ПСЖ
86
2
Марсель Марсель
71
3
Монако Монако
69

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти