Тут і зараз. Незважаючи на те, що до кінця сезону ще залишається ще дві гонки, Мексика вирішила все. Льюїс Хемілтон (як і минулого року) прилетів до Мексики з колосальним відривом від Феттеля: між ним і німцем лежала нескінченність у 70 очок. Щоб достроково завоювати п'ятий титул Чемпіона світу Формули-1, Льюїсу необов'язково було навіть перемагати – потрібно було фінішувати в топ-7. При цьому позиція Себастьяна нічого б не значила. Означало тільки одне: якщо Льюїс набирає 6 і більше очок – він чемпіон. Єдине, що могло врятувати лідера "Феррарі" – це сход суперника, тому що як свідчить статистика, навіть при величезних колізіях на початку гонки, Хемілтон в кінцевому підсумку завжди фінішував в "очковій зоні".
"Ханібаджер" знову в справі. П'ятниця і субота стали днем посмішки – найширшої усмішки Ріккардо. Мотористи "Рено" зробили маленький крок для людини – і величезний крок для силової установки: на високогірному автодромі імені братів Родрігес вони зробили турбінне диво – зрівнялися за потужністю з "Феррарі" і "Мерседес". "Ред Булл" в особі Ферстаппена просто домінував на вільних заїздах, а кваліфікацію (з розривом в 0,026 секунди) виграв саме австралійський "Медоїд". Це третій поул у кар'єрі Дені, другий в цьому сезоні і перший за межами князівства Монако. Крім того, його майбутня команда – "Рено" – не тільки потрапили в топ-10, а й стали "першими після кращих" – 7-ї і 8-ї стартові позиції.
А взутися? У Мехіко "Піреллі" привезли найм'якшу трійцю – Гіперсофт, Ультрасофт і Суперсофт. Гіперсофт швидко показав занадто високий ступінь деградації, так що більшість відразу обрало Ультрасофт "робочим" комплектом – не завжди покришками можна надолужити там, де турбіна не витягує. А ризикувати ніхто не хотів ...
Гонка. Вперше з часів чемпіонства Феттеля перший ряд стартових зайняли боліди з биком на лівреї. Другий ряд дістався Хемілтону і Феттелю, третій – "бійцям допоміжного фронту": Боттас і Райкконену. На старті Ферстаппен вийшов вперед, а Ріккардо поступився Хему. Феттель обігнав Боттас і став 4-м. Хартлі і Окон не змогли розминутися на першому колі і допустили досить жорсткий контакт: французу довелося міняти антикрило, Ківі обійшовся заміною гуми. Після шести кіл на піт-стоп пішов і Гаслі. Між цими подіями встиг зійти Алонсо.
Інцидент стався на 25-му колі: Стролла заїхав на піт-стоп, але під час заміни гуми один з механіків "Вільямс" упав. На щастя, нічого серйозного цього разу. На 31-му колі Сайнс зупинився через втрату потужності. Оголосили віртуальний пейс-кар.
Після закінчення режиму автомобіля безпеки "перший вагон пелетона" різко підвищив темп: вже через два кола лише шість пілотів були круговими. На 34-му Феттель обігнав Ріккардо, ставши третім. На 39-му Себ наздогнав Хемілтона – і обігнав його: через ривок після пейс-кара у Льюїса були серйозні проблеми зі зносом.
На 41-му колі домашній для Переса Гран-прі закінчився для мексиканця сходом. У Чеко зазбоїли гальма, він звернув на піт-лейн і більше не виїжджав. Після 20 кіл болід Ріккардо виставив димову завісу і наказав довго жити – володар поула зійшов. І знову віртуальний режим безпеки.
Гран-прі Мексики виграв Макс Ферстаппен. Це його п'ята перемога в кар'єрі і друга в сезоні. Себастьян Феттель фінішував другим – але це йому не допомогло, тому що Льюїс приїхав 4-м. Хемілтон достроково завоював титул чемпіона світу Формули-1, п'ятий у кар'єрі і другий поспіль.
Посмотреть эту публикацию в Instagram
Гран-прі Мексики:
Гонщик | Команда | Время | |
1. Ферстаппен | Ред Булл | 1:38:28.851 | |
2. Феттель | Феррарі | +17.316 | |
3. Райкконен | Феррарі | +49.914 | |
4. Хемілтон | Мерседес | +78.738 | |
5. Боттас | Мерседес | +1 коло | |
6. Хюлкенберг | Рено | +2 кола | |
7. Леклер | Заубер | +2 | |
8. Вандорн | Макларен | +2 | |
9. Эриксон | Заубер | +2 | |
10. Гаслі | Торо Россо | +2 | |
11. Окон | Рейсінг Поінт | +2 | |
12. Стролл | Уїльямс | +2 | |
13. Сироткин | Уїльямс | +2 | |
14. Хартлі | Торо Россо | +2 | |
15. Магнуссен | Хаас Рейсінг | +2 | |
16. Грожан | Хаас Рейсінг | +3 кола | |
Краще коло: Боттас (Мерседес) – 1:18.741 (65 кіл) | |||
Не фінішували | Команда | Коло | Причина |
Алонсо | Макларен | 4 | мех. проблеми |
Сайнс | Рено | 29 | мех. проблеми |
Перес | Рейсінг Поінт | 39 | гальма |
Ріккардо | Ред Булл | 62 | силова установка |
Особистий залік гонщиків:
Гонщик | Команда | Очки |
Хемілтон | Мерседес | 358 |
Феттель | Феррарі | 294 |
Райкконен | Феррарі | 236 |
Боттас | Мерседес | 227 |
Ферстаппен | Ред Булл | 216 |
Ріккардо | Ред Булл | 146 |
Хюлкенберг | Рено | 69 |
Перес | Рейсінг Поінт | 57 |
Магнусен | Хаас Рейсінг | 53 |
Алонсо | Макларен | 50 |
Окон | Рейсінг Поінт | 49 |
Сайнс | Рено | 45 |
Грожан | Хаас Рейсінг | 31 |
Гасли | Торо Россо | 29 |
Леклер | Заубер | 27 |
Вандорн | Макларен | 12 |
Еріксон | Заубер | 9 |
Стролл | Уїльямс | 6 |
Хартлі | Торо Россо | 4 |
Сироткін | Уїльямс | 1 |
Поговорити. А ось і слова чемпіона після перегонів: "Зараз у мене дивні відчуття. Спасибі уболівальникам за те, що роблять Гран-прі Мексики таким особливим, і спасибі моїй команді! Я співпрацюю з "Мерседес" з 13-річного віку, і завоювати з ними п'ять титулів – стільки ж, скільки завоював Фанхіо – в це важко повірити! Я вдячний Богу і моїй родині".
Варто відзначити Феттеля – Себастьян знайшов у собі сили привітати свого найлютішого суперника: "Чемпіон може бути тільки один. Льюїс заслужив цей результат – мої вітання йому і всій команді. Він відмінно виступав протягом усього сезону – ми повинні визнати цей факт і привітати його. Звичайно, хотілося б, щоб боротьба за титул тривала далі. Я не знаю, в який момент титул пішов від нас. Дозвольте мені піти особисто привітати Льюїса".
Пізніше, на прес-конференції, на питання "Що вам сказав Себастьян?", Льюїс відповів: "Він сказав "тільки не йди – мені потрібно, щоб ти бився зі мною в наступному році". Я це поважаю".
А ось бос "Мерседес" Тото Вольф виявився не дуже задоволений: "Коли Льюїс перетнув фінішну лінію, я нічого йому не говорив. Я був засмучений нашим результатом у гонці. Так, чемпіонський титул гонщиків – це добре, але боротьба за Кубок Конструкторів триває. Сподіваюся, ми виступимо в Бразилії краще, ніж сьогодні".
Ріккардо з приводу свого сходу не церемонився: "Розчарування – це не те слово. Це безпорадність. Я не пам'ятаю вже, навіщо приїжджаю на трек в неділю. Я зараз навіть не хочу їхати на інші дві гонки. Я не вірю в забобони, але ця машина проклята. Більше у мене пояснень немає. Гаслі може забирати її прямо зараз. Я ситий по горло".
Через два тижні Формула-1 приїде до Бразилії.
Кубок Конструкторів:
Команда | Очки |
Мерседес | 585 |
Феррарі | 530 |
Ред Булл | 362 |
Рено | 114 |
Хаас Рейсінг | 84 |
Макларен | 62 |
Рейсінг Поінт | 47 |
Заубер | 36 |
Торо Россо | 33 |
Вільямс | 7 |
Форс Індія | 59 |
Раніше ми писали, що Кімі Райкконен побив рекорд Міхаеля Шумахера. Між першою і останньою перемогою фінського гонщика пройшло більше 15 років.
Читайте також:
- Льюїс Хемілтон достроково завоював титул чемпіона світу у Формулі-1
- Як втратити чемпіонство, якого немає: огляд Гран-прі США
- Кімі Райкконен побив рекорд Міхаеля Шумахера
- Кімі Райкконен виграв Гран-прі США
- Хемілтон з рекордом виграв кваліфікацію Гран-прі США
- Хемілтон знову кращий, Феттель втрачає три позиції на Гран-прі США