Вперше за шість років Формулу-1 покажуть в Україні: розбираємо, на що дивитися

22 березня 2018, 10:17
Новинки сезону: система захисту, музика і машина безпеки

Хемілтон чекає боротьби від Феттеля. Фото AFP

Формула-1 повертається в Україну! Вперше з 2012 року вітчизняні телевізори транслюватимуть рев моторів і вереск вмираючих гальм. Канал "Перший Автомобільний", з голосом відомого українського авто- і мотоспільноти Макса Подзігуна. Канал входить в більш ніж 250 телепакетів – велика ймовірність, що у вас він вже є. Єдиний мінус – очікувано невисока якість картинки. Любителям провести весь вікенд в HD може допомогти додаток від "Ліберті Медіа" – "F1 TV". Телеметрія, англомовний коментар і повна "цифра" – зрозуміло, за відповідні гроші. Що кому ближче – особистий вибір кожного.

А поки до старту в Мельбурні ще є пара днів, ми підготували новинки майбутнього, 69-го сезону Формули.

Реклама

Але спочатку про "стареньке". Звичайно ж, головна інтрига сезону – битва чотирикратних чемпіонів: Хемілтона і Феттеля. Експерти впевнені, що при однаковому рівні майстерності перемогу принесуть два фактори: техніка та психологія. Брит стабільніший, як і "Мерседес" в цілому, але "Феррарі" є "Феррарі" – завжди є місце для несподіваного поліпшення. До слова, сам Хем, чемпіон-2017, тільки і чекає, щоб Себ набрав форму: "Мене не влаштовує перемагати слабких – це відстій. Я хочу перемагати тих, хто на вершині своєї кар'єри – так болючіше!" Сміливі слова. Подивимося, як цієї неділі в Мельбурні на них відповість німець.

СУПЕРНИКИ. Якщо вірити чуттю боса "Мерседес" Тото Вольфф, більше всіх в цьому році здивують "Рено" і "Заубер": "У "Рено" маса ресурсів, і вони використовують всі до кінця. Крім того, у них амбітні гонщики. Що до "Заубер", підтримка "Альфа-Ромео" дорогого коштує. Також не потрібно забувати, що у команди краща аеродинамічна труба в усьому пелотоні. Леклер – висхідна зірка. Буде цікаво".

Зі шкіри геть будуть лізти новачки Сироткін, Леклер, Гасли і Хартлі. Найбільшу увагу буде прикуто до "Торо Россо" – як відомо, "молодіжка" "биків" вирощує чемпіонів для старшої команди. На тлі чуток про пенсії Райкконена і його заміні на Ріккардо, можна робити висновок: в найближчі пару років юний "Ківі" Брендон Хартлі або П'єр Гасли отримають крісло в "Ред Булл".

Реклама

Сам Ріккардо сподівається, що зможе чинити тиск на Феттеля і Хемілтона: "У мене є всі навички для перемог, просто дайте мені швидку машину. Навіть якщо шанси будуть менше 10%, я досягну успіху. Я в тому віці, щоб ще не думати про страху, але вже бути досить досвідченим. Чесно кажучи, мене більше влаштує розбити машину в боротьбі, ніж 70 кіл їхати за одним і тим же хлопцем. Дайте мені можливість!". Поділяє думку колеги і Ферстаппен: "Я впевнений, що на правильній машині я можу виграти титул. Але її ще потрібно отримати, тому що поки в Формулі-1 у мене такої машини не було".

Але якщо хтось нарешті відчув смак перемог, то інші хапаються за соломинку. Для 36-річного Фернандо Алонсо цей сезон, можливо, стане останнім в кар'єрі – залежить від результатів. Чотири безпорадних року з "Хонда" підкосили іспанця: Нандо вже відволікався на Інді і Дайтоні, а також відкрив картодром і школу. Якщо і в цьому році "Макларен" не дасть чемпіону боротися хоча б за очки, велика ймовірність, що Вандорн залишиться без напарника. Тим більше, вік бере своє. Так, Райкконен на два роки старший, але він у стабільній "Феррарі" і піднімається на подіуми.


ХЕЛЛО, "ХАЛО". На все боліди буде встановлена система "Хало". Система являє собою углепластіковий "німб" над головою пілота, який трубкою з того ж матеріалу з'єднаний з кокпітом. Виглядає досить безглуздо, адже тепер замість повноцінного огляду пілоти повинні відволікатися на таку собі букву "Т" прямо перед особою. Під час дощових тестів в Барселоні Карлос Сайнс, пілот "Рено", поскаржився на раніше небачену проблему: "Коли пішов дощ, "Хало" не дозволяла краплях потрапити на візор шолома. Його можна було відчути тільки руками або власним задом. Важко зрозуміти, можна чи атакувати на 100%". Хоча, як кажуть, до всього звикаєш. Це підтвердив пілот "Ред Булл" Ден Ріккардо: "Це може звучати нерозумно, але я "Хало" не помічаю. Так, звичайно, її важко не помітити, коли ти вилазиш з машини або сідаєш в неї, але на трасі все виглядає добре". Колегу підтримав ветеран Алонсо: "Коли дивишся на фотографії, здається, що "Хало" прямо по центру, але під час їзди зосереджується на дальньої дистанції. В поворотах же дивишся в сторону, тому все в порядку, не заважає". Глядачам залишається тільки спостерігати: чи стане "Хало" причиною аварії або врятує чиєсь життя?

Реклама

НОВІ ОБЛИЧЧЯ. Найбільш значимі зміни перетерпіла команда "Заубер" – чого тільки варта їх несподівана кооперація з "Альфа-Ромео". Італійський автовиробник стане титульним спонсором команди. Ім'я – "Альфа-Ромео Заубер". А разом з новим ім'ям прийшов і новий пілот – в сезоні-2018 Паскаля Верляйна замінить монегаски Шарль Леклер. Паскаль же повернеться в ДТМ. Також у команди буде відразу два тест-пілота: це вихованець "Феррарі" Джовінаццо і... колумбійка Тетяна Кальдерон. Остання, до речі, зовсім не згодна, що жінкам потрібен окремий чемпіонат. Будемо думати, пілотесс випаде шанс довести свою майстерність. "Альфу" вже зараз можна назвати "темною конячкою" – на дійсно темному боліді встановлений двигун "Феррарі" свіжої специфікації. І поновлення він теж отримає.

А "Макларен", здається, повертається до витоків, по крайней мере, в питаннях лівреї. Історичний колір команди – помаранчевий – став ще більш насиченим. Цікавіше стало дивитися і на потужності хлопців з Уокинга: хоча тести вони почали невдало, статистика показує, що в порівнянні з минулим роком "Макларен" "наздогнав" більше за інших – 3,5 секунди на колі! Недарма Алонсо практикував пончики в минулому сезоні. І, судячи з усього, команда потихеньку адаптує двигун "Рено" до свого дітища. Так що, якщо ви побачите шалений манго, що летить крізь пелетон, – це Нандо і Вандорн рвуться до перемоги.

"Вільямс" теж зміниться. Маса все-таки остаточно пішов з Ф-1. Напевно... У будь-якому випадку його місце зайняв Сергій Сироткін. Кубіца, якому пророкують місце напарника Стролла, стане резервним пілотом "білосніжних". На його плечі також ляже розвиток. За двигунів у "Вільямс" теж все по-старому: мало хто відмовляється від актуальних силових від "Мерседес".

Маленький сюрприз від "Торо Россо": за команду будуть їздити Хартлі і Гасли. А сюрприз в тому, що... де Квят? Несподівано для всіх Даня не покинув Формулу-1. Більш того, став пілотом розвитку "Феррарі"! Просунув чи Квята талант, або батько його дівчини – триразовий чемпіон світу Нельсон Піке, – історія замовчує. Факт залишається фактом: "Торпеда" в одній команді з Феттелем. Отримайте і розпишіться.

НОВА МУЗИКА. Пам'ятайте офіційну тему Формули-1? Можете наспівати? Не напружуйтеся – її більше не буде. "Ліберті Медіа" замовила нове музичний супровід Брайану Тайлеру – одному з найвідоміших голлівудських композиторів. Тайлер писав треки до "Форсаж" і "Залізній людині". Ось що про замовлення думає сам артист: "Я живу і дихаю Формулою-1. Цей спорт мені дуже близький. Я був на торішньому Гран-прі в Остіні, де познайомився з Хаккиненом і Култхардом. Вони розповіли мені про свої емоції на старті. Будинки я переглянув перший чемпіонський сезон Хемілтона. я зрозумів, що в цій пісні повинні бути емоції, хор, вона повинна передавати неймовірні почуття". Сам трек представлять на Гран-прі Австралії, так що весь світ зможе почути його вже в ці вихідні.

НОВІ ПЕЙСИ. Формула-1 отримає нові автомобілі безпеки. Mercedes AMG GT R змінить S-версію. "Максималка" родстера – 318 км/год, V-подібна "вісімка" видає 585 л. с., а від 0 до 100 пейс-кар розганяє за 3,6 секунди. У порівнянні з дорожньою версією авто отримає керамічні гальма і каркас безпеки. Єдине, що залишиться незмінним, це пілот – беззмінний Бернд Майландер.

Нагадаємо, що переможець Кубка конструкторів в сезоні-2017 "Мерседес" визнаний командою року за версією академії Laureus.