Психіатри і лиходії: як пройшов Гран-прі Бахрейну Формули-1

16 квітня 2017, 22:22
Третій етап чемпіонату світу Формули-1 виграв Феттель, за ним фінішували Льюїс Хемілтон і Вальттері Боттас

Подіум Гран-прі Бахрейну. Фото AFP

Гран-прі Королівства Бахрейн – традиційно один з найспекотніших етапів у календарі. Найкраще тут потіють "Піреллі" – гримуча суміш абразивного асфальту і температури під 60С вилилася у справжнє випробування для шинників на вільних заїздах. Нічна гонка, щоправда, видалася спокійнішою, хоча спека не припинялася.

Градус у Сахарі підвищився ще й тоді, коли в паддоку замайоріли червоні і білі комбінезони – Феттель і Хемілтон привезли в пустелю 43 очки кожен. І хоча технічно Феттель був першим у заліку, це нічого не значило – "Мерседес" збирався закріпити китайський успіх.

Реклама

Поки всі стежили за англо-німецькою боротьбою, кваліфікацію виграв Валттері Боттас, якого західна преса вже охрестила новим "Летючим фінном". Букмекери, щоправда, не дуже вірили в його перемогу – коефіцієнт був 7 до 1. Старт Боттас провів не так успішно, в результаті чого пропустив вперед учасників головної дуелі.

Реклама

Феррарі" переграли англо-німецьку команду в тактиці та надійності – місцями "Срібні стріли" ризикували перегрітися. Крім того, вплинув на гонку і Бернд Майлендер, беззмінний пілот автомобіля безпеки. Причиною його появи на трасі стали Стролл і Сайнс, які не зуміли роз'їхатися на першому повороті.

По ходу гонки Хемілтон і Феттель кілька разів мінялися місцями, але в підсумку перемога все таки була за Себастьяном — саме йому наслідний принц Салман ібн Хамад ібн Іса Аль Халіфа вручив кубок переможця. Хему і Валттері довелося задовольнятися другим і третім місцями.

Повні результати Гран-прі Бахрейну

Реклама

Герой. У Бахрейні натовп дивував Серхіо Перес. Пілот рожевої "Форс-Індії" провалив кваліфікацію і в результаті стартував 18-м, але не менше ніж за 15 кіл здійснив прорив на 11 позицій і в кінцевому підсумку захистив позицію від Грожана і Хюлкенберга, фінішувавши 7-м. Вкотре Чеко доводить, що "Форс-Індія" не тільки міцний середняк пелетону, але і що сам мексиканець — пілот високого класу. Його партнер по команді Естебан Окон також фінішував "в оках" — 10-та позиція.

Антигерой. І хотілося б назвати головного невдаху етапу, але немає більше "темного" персонажа, ніж... "Хонда". За два дні японці замінили три елементи живлення на двох болідах. І це... не допомогло. Хоча технічно жоден з пілотів "Макларен" не зійшов, жоден з них не перетнув фінішну пряму — через проблеми з двигунами Вандорн не стартував зовсім, а Алонсо, хоч і потрапив у протокол, за кілька кіл до фінішу зупинився в боксах. Ідея з "Інді-500" вже не здається такою шаленою — напевно, Нандо більше не хочеться відчувати сором за команду і безсилля. Складається відчуття, що "Хонда" просто саботує роботу команди – у настільки жахливу якість японської техніки багато хто просто відмовляється вірити.

Дивак. Навіженим рішенням може похвалитися... Дженсон Баттон, який замінить Алонсо в Монако. Англієць вирішив відмовитися від тестів у Бахрейні, поклавшись на свій досвід. Таким чином, у Великих призах Монте-Карло Дженс сяде в машину, яку раніше бачив лише на симуляторі. Сміливий крок... Або байдужість. Не дивно, озираючись на надійність машини.

"Лиходії". Питання починає викликати і "Феррарі" – інженери інших команд заявляють, що навіть значні зміни регламенту не могли дозволити їхнім колегам з Маранелло створити з нуля "чемпіонську" машину. SH70H (Скудерія — "Феррарі" -70 років концерну — Гібрид — прим.авт.), названа "болідом для всіх", можливо, махлює. Неназваний інженер однієї з команд топ-3 заявив: "На кадрах сповільненої зйомки, зробленої на тренуваннях, видно, як краї днища машини пригинаються вниз з обох сторін". Крім того, джерело також висловилося про заднє крило "Феррарі" — кажуть, що на високих швидкостях воно може відхилятися. Що днище, що крило — обидва елементи можуть серйозно впливати на швидкість і притискну силу машини. Відомо, що ФІА вже зацікавилася цими заявами.

Аварія. Аварією етапу можна по праву назвати зіткнення Стролла і Сайнса — момент досить наочний. В першому повороті Сайнс намагався пройти новачка по внутрішній траєкторії, але той різко повернув, ніби іспанця не було. Хороша їжа для пересуд про новачків у Ф1, але також яскравий приклад того, що боліди не такі безпечні, як можуть здатися – удар страшної сили проломив пліч боліда "Вільямс", оголивши електроніку машини. Канадець залишився неушкоджений. На подив багатьох, стюарди визнали винним саме Сайнса. Через це рішення він втратить три місця на старті в Сочі.

Фраза. Посеред пустелі веселили народ боси "Ред Булла" і "Макларен" Крістіан Хорнер і Зак Браун. Причиною цікавого діалогу стало рішення Алонсо пропустити гонку в Монако заради участі в "Інді-500". Хорнер дав коментар щодо ситуації "Макларен"-Алонсо:

У Брауна проблема – пілот його команди впадає в депресію, і Зак намагається зберегти його мотивацію. Мабуть, він з’їхав з глузду, Інді – найбожевільніша гонка, яку я коли-небудь бачив. У Алонсо не буде навіть тестів, він збирається просто сісти в машину і поїхати. Я думаю, що Заку потрібно сходити до психіатра".

Браун знайшов гідну відповідь, твітнув фото 2006 року, де Крістіан у червоному плащі (у цьому році відбулася прем'єра фільму "Повернення Супермена" — прим.авт.) стрибає в басейн. Фото супроводжував коментар:

Кому тут потрібен психіатр, Крістіан?"

Через два тижні Формула-1 відправитися в Росію, де відбуватиметься етап Сочі.