Ганьба в кваліфікації і перемога на радість уболівальникам: підсумки Гран-прі Формули-1 в Італії

8 вересня 2019, 20:11
"Феррарі" здобув другу перемогу поспіль завдяки Шарлю ЛеКлер

/ Фото: AFP

Гран-прі Італії Формули-1 – домашня гонка для "Феррарі". При великому бажанні хлопці в червоному можуть доїхати до Монци з рідної бази за якихось дві години. Для багатьох співробітників цей етап – єдина можливість побачити їхнє творіння в "бойових" умовах. З огляду на це і загальнонаціональний культ "Феррарі", питань щодо мотивації у Скудерії не виникало. Хлопці з Маранелло, до того ж, повернулися додому в піднесеному дусі – Шарль Леклер у Бельгії здобув свою першу перемогу, і, судячи з настрою, був готовий закріпити успіх. Підстави для цього були вагомі – вдома "Феррарі" оновили силову установку, додавши "під капот" ще кілька десятків коней.

Кваліфікація. Незабаром коні дали про себе знати: і в п'ятничні, і в суботні тренування протокол очолювали пілоти "Феррарі". Так, спочатку Леклер вичавив з боліда все, що було можливо вичавити, а потім Феттель показав швидкий майстер-клас для всіх охочих. Все-таки, якщо дати чотириразовому чемпіону світу швидку машину, поганого не трапиться. Колишній "пілот в червоному", Айсмен Кімі Райкконен розбив свою Альфу, через що йому довелося міняти силову установку і КПП – а це старт з піт-лейн.

Реклама

Яскравий момент стався в кінці кваліфікаційних заїздів. Однією з особливостей Монци є можливість досить успішно використовувати "сліп-стрім": повітряний мішок позаду йде попереду боліда, який зменшує опір машини. В Італії в сліп-стрімі можливо відіграти до чотирьох десятих секунди – надто велика перевага, щоб просто так подарувати його суперникові. Саме тому в третьому сегменті кваліфікації виникла справжня пробка – ніхто не поспішав виходити на швидке коло, щоб не створити хороших умов іншим. Покатавшись хаотичним паровозиком, пілоти так і не встигли фінішувати до кінця сесії. Сайнс, Стролла та Хюлкенбрег, які їхали попереду, навіть отримали попередження за "занадто повільну їзду". Тото Вольфф, бос "Мерседеса", назвав цю ситуацію ганебною, заявивши, що подібне смішно навіть для молодших серій.

Поул-позицію в сумбурній і неспішній боротьбі зайняв Шарль Леклер – другий поспіль і четвертий в кар'єрі поул для монегаска. Що цікаво, "Феррарі" розраховувала на Феттеля. Молодий пілот використовував повітряний мішок позаду напарника, а потім повинен був помінятися з ним місцями. Через тягучки попереду пілоти Скудерії банально не встигли виконати задумане. Так Леклер і залишився на поулі: збентежений, але задоволений. За ним стартували Хемілтон і Боттас, Феттель починав лише четвертим. Третій ряд дістався пілотам "Рено": Ріккардо і Хюлкенберг свою суботу відпрацювали на максимум.

Реклама

Гонка. Леклер, незважаючи на всі спроби пілотів "Мерседес", відстояв лідерство і почав збільшувати розрив. Перес допустив контакт з Ферстаппеном, через що тому довелося йти на ранній піт-стоп: зламався носовий обтічник.

Шість кіл через новий "ніс" знадобився вже Феттелю. Під час маневру Себастьян не впорався з керуванням і вилетів за межі траси. Виїжджаючи назад, німець не помітив Стролла, і допустив контакт, від якого канадця розвернуло. Згідно з процесу, більше постраждав сам Феттель – йому довелося заїжджати на піт-стоп і швидкий ремонт. Наче цього було мало, Себ до того ж отримав 10 секунд штрафної зупинки. Стролл, ображений на суперника, втратив холоднокровність і видавив з траси Гаслі. Стюарди не залишили витівку безкарною: молодий пілот був змушений проїхати по піт-лейн.

фной остановки. Стролл, обиженный на соперника, потерял хладнокровие и выдавил с трассы Гасли. Стюарды не оставили выходку безнаказанной: молодой пилот был обязан проехать по пит-лейн.

Реклама

На 23-му колі Хемілтон таки добрався до Леклера – і спробував його атакувати. Лідер відстояв позицію, але зробив це брудно, видавивши Хема за межі траси. Цього разу монегаск відбувся попередженням.

На 28-му колі "Макларен" вразив "синдром Хаас": команда на піт-стопі забула закріпити Сайнсу переднє праве колесо, через що іспанець зійшов з дистанції. Оголосили віртуальний режим безпеки. Як тільки він закінчився, зійшов Квят: підвела силова установка.

Гонку в Італії на радість місцевим виграв Шарль Леклер – друга перемога поспіль. Для "Феррарі" це тріумф зі знаком мінус: Феттель фінішував 13-м. "Срібло" дісталося Боттасу, Хемілтон задовольнявся третьої позицією. Через два тижні Формула-1 приїде в Сінгапур.

Залік гонщиків:

Нагадаємо, що напередодні гонки стало відомо, що легендарний Гран-прі на трасі в Монці залишиться в календарі "Формули-1". Перший в історії Гран-прі Італії відбувся ще в 1950 році і з тих пір проводиться щорічно.

Дизайн всіх болідів "Формули-1" на сезон 2019