Останній маршрут Кобі: карта фатального польоту, запис переговорів з диспетчером і думка пілота

30 січня 2020, 12:35
Експерт розібрав фатальний маршрут польоту легендарного баскетболіста

Місце падіння вертольота Кобі Браянта / Фото: Reuters

Аналітик CNN Лес Абенд, капітан Боїнг-777 з 34-річним стажем, розібрав фатальну траєкторію польоту вертольота, на якому розбився відомий баскетболіст Кобі Браянт. Нагадаємо, вертоліт зазнав аварії 26 січня приблизно за 50 км від Лос-Анджелеса. Всі дев'ять осіб на борту, в тому числі і 13-річна дочка Кобі Джанна, загинули.

Читайте також: "Не уявляю, як жити далі": дружина Кобі Браянта вперше прокоментувала загибель чоловіка і доньки

Реклама

Розбитий вертоліт Sikorsky S-76B був побудований 1991 року і належав чартерній компанії з гарною репутацією. Саме їх головний пілот Ара Зобаян вилетів в неділю з Кобі Браянтом і його компанією з Ньюпорт-Біч до Таузенд-Оукса.

Цей вертоліт є комерційним варіантом армійського вертольота Black Hawk. Літак летить на двох маленьких реактивних двигунах, що робить його дуже надійним.

Вертоліт вилетів з аеропорту Джона Вейна в окрузі Оріндж на північ, до аеропорту Ван-Найс, приблизно за сто кілометрів. Під час вильоту було хмарно з хмарно основою на висоті 300 метрів і видимістю в 6,4 км.

Реклама

Читайте також: У Кобі Браянта був договір з дружиною не літати на вертольоті разом

Під час польоту видимість, ймовірно, погіршилася. В районі лос-анджелеського зоопарку пілота попросили триматися подалі від повітряного простору навколо Бербанка (місто в окрузі Лос-Анджелеса), тому що в цьому повітряному коридорі повинен був маневрувати інший літак. Згідно з даними FlighRadar24, вертоліт кружляв близько дванадцяти хвилин. Після цього їм дозволили летіти далі до шосе 101, але через деякий час вертоліт врізався в пагорб.

Читайте також: Очевидець зняв, як вертоліт Кобі Браянта заблукав в тумані

Реклама

Експерт пояснює це тим, що видимість з вертольота може бути гірше, ніж з землі, оскільки хмарний покрив стає товщим з висотою польоту. Тому пілот іноді бачить крізь хмари менше, ніж диспетчер на землі.

У більшості випадків немає проблем з рельєфом місцевості, коли ви летите над шосе. Сама автострада не має перешкод, таких як пагорби: дорога чиста. Але з обмеженою видимістю пілот може стати дезорієнтованим, навіть якщо він дуже добре знає маршрут. "Можливо, пілот вертольота ненадовго відхилився від шосе і наткнувся на хвилясту місцевість, не встигнувши виправити маршрут, і звалився на схил", – пише Абенд.

Запис розмови диспетчера з пілотом:

Протягом останніх 15 секунд вертоліт дуже швидко опустився і одночасно його швидкість зросла. Безпосередньо перед тим, як він піднявся на висоту 700 метрів, імовірно, щоб уникнути товстого шару хмар. Але відразу після оголошення, що він набиратиме висоту, зв'язок перервався. Можливо, згодом пілот зробив ще один маневр, щоб уникнути горбистої місцевості. Він впав зі швидкістю 600 метрів на хвилину – це занадто висока швидкість для приземлення.

Місце падіння вертольота Кобі Браянта / Фото: Reuters

Причини аварії ще розслідуються. Але невеликі і далеко розкидані один від одного уламки означають, що вертоліт розбився на дуже високій швидкості, вважає Абенд. Навіть якщо двигун несправний, пілот вертольота зазвичай може посадити пристрій за допомогою техніки "автоматичного обертання" на швидкості, що дозволяє уникнути трагедії. "Мабуть, щось пішло не так", – зробив висновок експерт.

Падіння вертольота Кобі Браянта Відео: Reuters