Гран-прі Іспанії: рекорд траси від Ріккардо і домінування "Мерседеса"

13 травня 2018, 20:10
Підсумки і особливості гонки Формули-1 в Барселоні

Фото AFP

Цього разу Королева автоспорту повернулася в залиту сонцем Іспанію. Хоча, в ці вихідні Барселону заливав швидше дощ. Тим складніше було для гонщиків, адже каталонський автодром – і так досить жорстка траса: Каталунья змушує команди налаштовувати боліди на високий рівень притискної сили. Відстань від стартової лінії до першого повороту – майже 800 метрів, що гарантує боротьбу вже з перших секунд. А в цілому головна пряма дає пелетону покуражитися по повній програмі – з педаллю в підлогу вони їдуть 14 секунд! Зазівався, не встиг скинути швидкість – і ти в ауті. Відповідно довга тут і піт-лейн – до дозволених 60 км / год пілоти їдуть майже 20 секунд. Затримка на піт-стопі в Барселоні смерті подібна.

Реклама

П'ятниця. На ці вихідні "Піреллі" запропонувала командам класичний "коктейль": медіум, софт і суперсофт. На тренуваннях "Вільямс" замінив Сироткіна на Роберта Кубіцу – минулого разу він сидів за кермом білої FW41 ще взимку. Перерва далася в знаки: в 13-му повороті поляка розвернуло. Ленс Стролл, правда, помилився ще більше – вилетів у гравій, де благополучно застряг. Та так, що машину довелося витягувати. Більше канадець на трасі в п'ятницю помічений не був. Вертіло також Боттаса, Еріксона і Феттеля – варто відзначити, над Барселоною гуляв сильний вітер.

З іспанським гравієм також познайомилися Хартлі і Грожан. Француз знайомився тричі. Вдруге його "Хаас" довелося діставати трактором. Ріккардо пішов ще далі – його п'ятничний ранок почався бесідою з відбійником. Нервувати фанатів Скудерії змусив Райкконен – в один момент його червоний болід випустив багатозначну хмару диму і накатом повернувся в бокси. Вишенькою на торті став Хартлі – за якихось дві хвилини до кінця тренувань Ківі помилився на гальмуванні в 9-му повороті і залишив на відбійнику добру половину корми.

Реклама

Кваліфікація. Початок суботніх заїздів був за "Феррарі". Хюлкенберг відзначився проблемою з подачею палива. Друга сесія також була за "червоними" – Феттель показав 1: 16: 802. Колеги погодилися з гідним результатом – ніхто не зміг показати кращий час. До третьої сесії. У фіналі кваліфікації Феттель, Райкконен і Ріккардо перейшли на софт, а ось Хемілтон віддав перевагу гумі м’якішій – і вгадав з вибором: 1: 16: 173. Боттас, також на Суперсофт, поступився напарнику 0,04 секунди. Трійку лідерів замкнув Феттель – 1: 16: 305. Результати кваліфікації Гран-прі Іспанії.

Таким чином Хем виграв свій 3-й поул у Іспанії, 74-й в кар'єрі – але всього 2-й в сезоні. "Ред Булл" залишився за бортом перших двох рядів. "У ситуації, що склалася, це – наш максимум. Ми були занадто далеко позаду, щоб боротися за місця в топ-трійці", – скаржився Ферстаппен. Ветеран Алонсо, для якого Іспанія – домашній етап, був більш оптимістичний:

"Так, команди з першої трійки виступають в іншій лізі. Але кваліфікація пройшла успішно, я дуже задоволений. Всі нововведення, які ми привозимо на траси, працюють відмінно. Восьме місце – прекрасний результат. Нам потрібно більше новинок – і якомога швидше". А пілот "Хаас" Магнуссен так і взагалі був у нестямі від щастя: "Сьоме місце – це наш особистий поул! Це максимум, якщо ви не виступаєте за" Мерседес "," Феррарі "або" Ред Булл ". Суперництво щільне, але у нас дуже швидка машина ".

Реклама

Гонка. Недільний заїзд почався бадьоро – на першому ж колі відбулася іспанська дуель: Сайнс і Алонсо потерлися боками, в результаті чого Нандо відкотився на пару позицій. У третьому повороті Магнуссен не дав місця багатостраждальному Грожану, чому француза розвернуло, оповило димом і винесло на трасу. Гаслі і Хюлкенберг не встигли зреагувати і врізалися в "Хаас" Ромена – всі троє зійшли, не пройшовши і кола. Виїхав пейс-кар. Хемілтон почав йти у відрив, а ось Боттас поступився позицією Феттелю. На 6-му колі оголосили рестарт гонки. На радість трибун, Алонсо обігнав Окона. На 18-му колі Феттель пішов на піт-стоп. Боттас пішов на два кола пізніше, але заминка не дозволила фіну скористатися перевагою. На 25-му колі страждав вже інший фінн: Райкконен втратив потужність, доповз до піт-лейн, де благополучно зійшов.

На 30-му колі у Окона сильно затягли з заміною правого заднього – танули навіть теоретичні шанси на очки ... І розтанули зовсім на 40-му колі: "рожева пантера" француза випустила дим, а разом з ним і дух – сходження і віртуальний режим безпеки. На тому ж колі Феттель знову пішов на піт-стоп – і повернувся 4-м, відразу позаду Ферстаппена. На 43-му знову оголосили рестарт. Сироткін відсвяткував його розворотом. "Горить сарай, гори і хата", – ймовірно подумав Сергій і повернув на піт-стоп. Ферстаппен без вагомої на те причини допустив контакт з Строллом і пошкодив переднє антикрило. На 47-му колі потужність несподівано покинула і Вандорна – далі "жовта папая" Алонсо продовжила боротьбу в на самоті...

Першим фініш перетнув Хемілтон. Це його 64-а перемога в кар'єрі і 2-а в сезоні. "Сьогодні я відчув себе єдиним цілим з машиною – такого відчуття не було з початку сезону. Величезне спасибі команді. Сьогодні тут правління компанії" Мерседес ". Здорово показати їм реальну силу команди", – радів Льюїс. Валттері Боттас "припаркувався" другим, повертаючи нас у 2015-2016 роки – роки тотального домінування "Срібних стріл". "Звичайно, я хотів би виграти, але з точки зору команди гонка пройшла успішно. У нас відмінна машина і чудова стратегія. Команда спрацювала бездоганно, потрібно продовжувати також. А я ще зможу виграти перегони", – поділився з пресою фін.

Третім до фінішу прийшов Ферстаппен. Феттель – четвертий, п'ятий – Ріккардо. Останній встановив абсолютний рекорд траси: 1: 14: 441! Після Дена, до речі, всі закінчили гонку вже круговими. Настільки величезний відрив у потужності лідерів. Сайнс – 7-й, Алонсо відразу за ним – справжнє свято для місцевих уболівальників.

Результати Гран-прі Іспанії, загальний залік пілотів і Кубок конструкторів.

Цікаві факти. Німецьким інженерам є чим пишатися: завдяки дублю в Іспанії мотори "Мерседес" за весь час участі в Формулі-1 перетнули межу в 9000 очок – 9037 очок. І 90-й поул для німецького шасі, до речі кажучи. Перший ряд стартової для "Мерседес" теж 90-й. Силові установки "Феррарі" поки ще тільки готуються розміняти 8-у тисячу – 4-а позиція Феттеля привезла хлопцям з Маранелло 12 очок – до круглого числа залишається 23 поїнта. Зате з ювілеєм можна привітати "Ред Булл" – "бронза" Ферстаппена стала 150-м подіумом в історії команди. А Магнуссен цієї неділі увійшов у своєрідний "клуб ветеранів" – 100 очок в кар'єрі Кева! З невеликим, але теж успіхом можна привітати і Гаслі – перший ювілей у вищому дивізіоні – 10 Гран-прі. Шкода, правда, що зійшов, толком не почавши боротьби.

Політика. Каталонський референдум за незалежність не міг не вплинути на Гран-прі Іспанії. Після результатів волевиявлення жителів Барселони постало питання: чи буде гонка і далі проходити на Каталуньї? У пресі пішли чутки про те, що етап зроблять міським і перенесуть в Мадрид. Президент автодрому Вісенте Агілера рішуче проти: "Ми підтримуємо тісні відносини з Чейзом Кері. Через кілька тижнів почнуться переговори. Я буду щосили боротися за те, щоб гонка залишилася в Барселоні". Нагадаємо, за історію Ф-1 гонка проходила в кількох містах Іспанії: Хересі, Валенсії, Харамі і останні 28 років – в Барселоні.

Тепер Хемілтон має відрив від Феттеля в 18 очок – 95 проти 78. Хитко, але вже щось. "Мерседес" поки перемагає в Кубку Конструкторів – між ними і "Феррарі" 27 поінтів. Через два тижні нас чекає перлина етапу – команди змагатимуться в Монако, на легендарній міській трасі Монте-Карло.